۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » ورزش » ورزش ایران » ورزش زنان
  • شناسه : 41036
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۴۹
  • ارسال توسط :
تصاویری از البسه کاروان  ایران در المپیک پاریس منتشر شد
تصاویری از البسه کاروان  ایران در المپیک پاریس منتشر شد

تصاویری از البسه کاروان ایران در المپیک پاریس منتشر شد

ایران می‌توانست از نمادهای بزرگ تاریخی، فرهنگی، جغرافیایی و گردشگری خود در طراحی این پوشش استفاده کند.

سرانجام نخستین تصاویر از البسه کاروان ایران در المپیک پاریس منتشر شد و پوشش زنان ایران در افتتاحیه المپیک اکنون موجی از انتقادات را ایجاد کرده است.

مانتو سفید ساده که تنها منقش به نشان کمیته ملی المپیک ایران است به همراه مقنعه و شلوار گشاد مشکی، عجیب‌ترین تصویر قابل تصور برای تیم دختران المپیک را خلق کرد.

در این میان، مخاطبان ورزش و حتی کاربران علاقمند در فضای مجازی به شدت نسبت به این پوشش موضع گرفته و آن را مایه آبروریزی در میان کشورهای حاضر در افتتاحیه المپیک می‌دانند.

برخی کاربران نیز لباس تیم المپیک برای دختران را به پوشش کادر درمان تشبیه کرده‌اند و نه پوششی در خور حضور در مراسمی که چشم جهان به آن است.

این در حالی است که سایر کشورها از پوشش مراسم افتتاحیه به عنوان ابزاری برای تبلیغ فرهنگ و پیشینه و نشان‌های ملی و بومی خود استفاده می‌کنند اما سهم این موارد در پوشش تیم المپیک ۲۰۲۴ برابر با صفر است.

در حالی که ایران می‌توانست از نمادهای بزرگ تاریخی، فرهنگی، جغرافیایی و گردشگری خود در طراحی این پوشش استفاده کند، حتی فراخوانی برای طراحی لباس کاروان از سوی کمیته ملی المپیک نیز انجام نشد.

کشوری که دماوند، خلیج فارس، یوز ایزانی، بناهای تاریخی اصفهان، شیراز، کرمان و یزد، نقش‌های اسلیمی و هنرهای دستی فراوان دارد نتوانست حتی یکی از این شاخص‌ها را در پیراهن تیم المپیک خود بگنجاند.

این موضوع، آشکارا یک شکست یا فرصت سوزی برای تصمیم گیرندگان تیم المپیک ایران است. مسئولان مرتبط در کمیته ملی المپیک هنوز در این باره پاسخی نداده‌اند.