۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 41600
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
  • ارسال توسط :
قزوین یک منطقه اقتصادی  است
قزوین یک منطقه اقتصادی  است

قزوین یک منطقه اقتصادی است

امیدواریم در دولت چهاردهم با نگاه ویژه و عملی به حوزه اقتصاد گام مهمی برای رفع موانع تولید برداشته شود.

اتاق بازرگانی استان قزوین امروز به لحاظ ساختمانی و تجهیزاتی کاملا تکمیل است و به هیچ شخص و نهادی بدهکار نیست و با افتخار سرمایه خود را دو برابر افزایش دادیم.

نشست خبری مهندس «مهدی عبدیان» رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با حضور خبرنگاران رسانه های استان قزوین برگزار و پس از ارایه گزارش عملکرد اتاق به سوال های خبرنگاران پاسخ داد .

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در ابتدای این نشست به موفقیت های عملیات وعده صادق پرداخت و تصریح کرد: ایران در عملیات وعده صادق ۲ با رونمایی از اقتدار بالای نظامی خود قدرت اقتصادی خود را هم به جهان نشان داد. با نگاهی به دولت‌های بزرگ اقتصادی درمی‌یابیم که آنها در حوزه نظامی هم سرآمد هستند، قدرت نمایی ایران در منطقه و در برابر چشم جهانیان جدا از نمایش اقتدار دینی و ملی، می‌تواند رهاورد اقتصادی هم داشته باشد.

مهندس عبدیان سپس به ارایه گزارش اتاق پرداخت و گفت: اتاق بازرگانی استان قزوین امروز به لحاظ ساختمانی و تجهیزاتی کاملا تکمیل است و به هیچ شخص و نهادی بدهکار نیست و با افتخار سرمایه خود را دو برابر افزایش دادیم. باید با افتخار بیان کنم که امروز خوشبختانه اتاق بازرگانی استان قزوین از رده دوم در کنار استان‌های تهران، تبریز، مشهد و … در رده اول اتاق‌های بازرگانی کشور قرار گرفته است.

وی از راه اندازی دفاتر خارجی خبر داد و گفت: اخیرأ برای صرفه جویی در هزینه ها و افزایش خروجی و کارآمدشدن دفاتر خارج از کشور تصمیم گرفتیم با کمک سایر اتاق‌های کشور گروهی راه اندازی شده تا از ظرفیت این دفاتر حداکثر استفاده صورت گیرد‌.

وی در خصوص وضعیت صادرات هم به خبرنگاران گفت: متاسفانه در یک سال اخیر به دلیل مشکلات عدیده تولیدکنندگان از جمله تعهدات ارزی، نرخ ارز، ناترازی انرژی و دهها چالش دیگر شاهد کاهش تولید و صادرات بودیم و امیدواریم در دولت چهاردهم با نگاه ویژه و عملی به حوزه اقتصاد گام مهمی برای رفع موانع تولید برداشته شود.

مهندس مهدی عبدیان در بخش دیگری از سخنان خود از آموزش رایگان به اعضای اتاق بازرگانی خبرداد و گفت: طی ۱۶ ماه ۴۱ دوره آموزش حضوری و آنلاین برای اعضای اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار شده که همگی رایگان بوده است.

رییس اتاق بازرگانی استان قزوین در ادامه با انتقاد صریح از عملکرد منفی سازمان تامین اجتماعی در تعامل با فعالان بخش اقتصادی و هموار سازی مسیر رونق تولید افزود: این سازمان با اجرای طرح تطبیق عناوین شغلی، درصدد پر کردن کسری درآمد خود است. در ۴۰ سال گذشته تامین اجتماعی نتوانسته منابع خود را نگه دارد و دولت‌های مختلف، دست در جیب این سازمان کرده‌اند. اگر قرار است هزینه میلیاردی بازنشستگی از سوی فعالان اقتصادی پرداخت شود، نیازی به تامین اجتماعی نیست و می‌توان به منابع موجود از راه‌های دیگر ارزش مضاعف بخشید تا بیشتر از مبلغ پرداختی تامین اجتماعی به کارفرما و کارگر برسد.

مهندس عبدیان سپس در خصوص عملکرد مسئول ارشد استان در حوزه اقتصادی به خبرنگاران گفت: استان قزوین در این دوره بیش تر درگیر مسائل سیاسی و عزل و نصب ها بود و استان را سیاسی اداره کردند در حالی که قزوین یک منطقه اقتصادی است و با جرات می توان گفت در این سه ساله هیچ اتفاق خاصی در حوزه اقتصاد رخ نداد و صادرات هم کاهش یافت و وضعیت عادی بود .

رییس اتاق بازرگانی استان قزوین تاکید کرد: متاسفانه در استان قزوین از نیروهای شایسته و توانمند بومی حمایت نمی شود و گاهی حتی افراد نامزد را تخریب می کنیم تا مسئولیت کشوری و استانی نگیرند و این روند ایراد دارد.

در پایان این نشست خبری از همکاران فعال اتاق بازرگانی قزوین و یکی از خبرنگاران پیشکسوت استان قزوین با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*