۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 40589
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
  • ارسال توسط :
شهید جمهور حاضر بود جان خود را برای حفظ مردم نثار کند
شهید جمهور حاضر بود جان خود را برای حفظ مردم نثار کند

شهید جمهور حاضر بود جان خود را برای حفظ مردم نثار کند

رییس جمهور شهید به استفاده از نخبگان علمی کشور در تصمیم گیری‌ها تاکید داشت .

مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و مسئولان کشوری و استانی به میزبانی استانداری قزوین برگزار شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم گفت: شهید رییسی در دیپلماسی با برقراری ارتباط بین الملل و در میدان به معنای ارتباط با مردم، نمونه بود و حکمرانی وی جمع میدان و دیپلماسی است.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه اظهار کرد: ایران در دوره ریاست جمهوری آیت الله رییسی، عضو سازمان بین المللی شانگهای و بریکس شد در حالیکه تا پیش از آن تصورش هم نمی‌شد که این ناشی از دیپلماسی قوی وی بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید جمهور حاضر بود جان خود را برای حفظ مردم نثار کند افزود: رییس بالاترین مقام اجرایی کشور با اوج تواضع در رفتار و کردار بسیار فروتن و مهربان بود، هیچکس بد اخلاقی و بد رفتاری از او ندید و سرانجام، با عزت از دنیا رفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هرچند آیت الله رییسی با رسیدن به مقام شهادت به توفیق الهی دست یافت، اما این یک ضایعه جبران ناپذیر برای ملت ما است.

حجت الاسلام خسروپناه ضمن تاکید بر این نکته که میلیون‌ها نفر در ایران و صد‌ها هزار نفر در جهان برای شهید جمهور عزاداری کردند، ادامه داد: خداوند محبت او را در دل مومنان قرار داد.

وی تصریح کرد: از نزدیک شاهد بودم که شهید رییسی در ساده زیستی، تلاش، صداقت، اخلاص، عقلانیت، پیگیری و خستگی ناپذیری بین مسوولان بی نظیر بود و با ارائه مطالب عمیق در گفتار و رفتار، یک الگوی حکمرانی بود که ویژگی‌های خاصی داشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ولایتمداری را از ویژگی‌های شهید رییسی در حکمرانی و مدیریت برشمرد و ادامه داد: اولویت این شهید درباره هر مساله‌ای نظر ولایت بود و در هر موردی برای تصمیم گیری بر هم راستایی با نظر رهبر معظم انقلاب تاکید می‌کرد.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: ولایتمداری شهید جمهور هم سلبی و هم ایجابی بود و علاوه بر ولایت خدا، رسول الله (ص)، اهل بیت و مومنان، ولایت مقام معظم رهبری را نیز در دل داشت.

وی با اشاره به مردمداری صادقانه شهید جمهور تاکید کرد: دکتر رییسی در هر استانی با دیدار از محرومترین مناطق، در جمع مردم محروم حضور پیدا کرده می‌کرد، اتاق حل مساله راه می‌انداخت و اگر مسئولی به درستی کار نمی‌کرد با اخلاق و ادب از او می‌خواست که کنار برود چراکه رکن مدیریت ایشان اخلاق بود.

حجت الاسلام خسروپناه ادامه داد: شهید رییسی عقل جمعی را بر نظر خود اولویت می‌دانست و ۲۴ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را که قبل از وی امضا نشده بود در هفته اول آغاز به کار دوست سیزدهم امضا کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: رییس جمهور شهید به استفاده از نخبگان علمی کشور در تصمیم گیری‌ها تاکید داشت و در طول سه سال ریاست دولت، مشکل ۲۰۰ نخبه علمی را حل کرد و آنان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها شدند.

حجت الاسلام خسروپناه عدالت در عمل را دیگر ویژگی بارز شهید رییسی دانست و افزود: مدتی که در قوه قضاییه مسئولیت را بر عهده داشت تظلم خواهی هیچکسی را بدون جواب نمی‌گذاشت.