۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » اقتصاد » قزوین
  • شناسه : 40903
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
  • ارسال توسط :
رسانه‌ها بازوی توانمند فرهنگ سازی مالیات  هستند
رسانه‌ها بازوی توانمند فرهنگ سازی مالیات  هستند

رسانه‌ها بازوی توانمند فرهنگ سازی مالیات هستند

استان قزوین بعد از تهران دومین استان در انجام سامانه مودیان کشور است .

امسال با توجه به اتفاق ناگوار رخ داده برای رئیس جمهور و بنا به ضرورت حفظ شأن و جایگاه شهدای خدمت و رئیس جمهور فقیدمان با استفاده از مجوزهای قانونی مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی به مدت ۴۵ روز و ارزش افزوده سال جاری برای یک ماه تمدید شد.

سیدمحمود موسوی مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در نشست خبری خود با خبرنگاران که در سالن جلسات سازمان امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به تاریخ انقضای تسلیم اظهارنامه از ۳۱ خرداد به ۱۵ مرداد بیان کرد: ۳۱ مرداد ماه ه‍م آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده دوره اول ساری جاری خواهد بود.

  این مسئول تشریح کرد: اگر مودیان در زمان تسلیم اظهارنامه فرم تبصره ۱۰۰ را بپذیرند دیگر نیازی به اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک ندارند و با شرایط پرداخت در ۱۵ قسط برای دارندگان دسته چک و تا ۶ ماه برای فاقدان دسته چک مالیات خود را بپردازند.

  وی با بیان اینکه تسهیلات ویژه‌ای برای مؤدیان عزیز در نظرگرفته شده است اذعان کرد: کسانی که بیش از این درآمدها را داشته باشند می‌توانند از اظهارنامه تعاملی برخوردار شوند و برای این افراد به شیوه محاسبه بر اساس فروش است و اگر بر اساس کارشناسی اعلام شده بپذیرد نیازی به ارائه اسناد حسابرسی نیست و مبلغ اعلام شده پذیرفته می‌شود.  

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه در اظهارنامه تعاملی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد هم تخفیف اعمال می‌شود، افزود: مشاغلی که مجموع فروش خالص آن‏ها در ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸ میلیارد تومان بوده می‌توانند از تسهیلات قانون مالیات‌‏های مستقیم استفاده کنند.

موسوی عنوان کرد: مودیان مالیاتی با مجموع فروش بالای ۱۸ میلیارد تومان هم می‌توانند از اظهارنامه تعاملی استفاده کنند.  

این مسئول با بیان اینکه تمام پرونده‌های مالیاتی کشور که رسیدگی می‌شود مطابق با مدارک است، خاطرنشان کرد: افرادی که اظهارنامه مالیاتی ارائه نکنند موظفند از ابتدای سال ۹۸ برای تمام مراودات مالی خود اسناد و مدرک ارائه دهند.  

وی اضافه کرد: پول‌هایی که از هر طریقی به حساب مؤدی واریز شود جز درآمد وی محسوب می‌شود مگر اینکه خلافش ثابت شود و مؤدیانی که در تبصره ۱۰۰ مالیاتشان صفر می‌شود برای آن‌ها تا دهم مرداد پیامک از سردر سازمان ارسال می‌شود و مؤدیان مراقب پیامک‌های جعلی باشند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: استان قزوین بعد از تهران دومین استان در انجام سامانه مودیان کشور است و افراد از طریق این سامانه می‌توانند با ما در ارتباط باشند.  

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه رسانه‌ها وظیفه خطیری در جامعه برعهده دارند تاکید کرد: رسانه‌ها بازوی توانمند فرهنگ سازی مالیات هستند و باید در این راستا به هر هنر و قلمی که در اختیار دارند یاریگر ما در این زمینه باشند.