۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار زنان » استان ها » جامعه » سیاست » قزوین » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 40385
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۳۶
  • ارسال توسط :
دولت در اجرای قوانین فشل است
دولت در اجرای قوانین فشل است
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک :

دولت در اجرای قوانین فشل است

مجلس یازدهم یکی از اقتصادی‌ترین مجلس‌ها بود.

دکتر فاطمه محمد بیگی ؛نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در نشستی سه ساعته در ساختمان اتاق بازرگانی استان قزوین ؛عملکرد خود را در طول دوران چهارسال گذشته در مجلس یازدهم به اطلاع خبرنگاران رسانه های فعال در استان قزوین رسانده و در پایان نیز به سوال خبرنگاران پاسخ داد .

وی به خبرنگاران گفت: دولت در اجرای قانون ضعیف عمل می کندو فشل است به جرات می توان گفت که قدرشناس مجلس انقلابی نیست . باید بپذیریم که ما در اجرای قانون مشکل داریم اما در مبارزه با تخلف و فساد جدی هستیم که البته باید بگویم که علی رغم این که در زیرساخت ها ما نمایندگان در مجلس یازدهم موفق عمل کرده ایم اما در اجرا همچنان مشکل داریم. مجلس باید نظارت را جدی بگیرد. از عملکرد دولت در حوزه معیشت و واگذاری مسئولیت به افراد ناکارآمد راضی نیستم و انتقاد دارم و دوره جدید کار سخت تر خواهد بود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک ادامه داد: مجلس یازدهم یکی از اقتصادی‌ترین مجلس‌ها بود . در این دوره از دوران مجلس ؛کشور درگیر مساله و مشکل کرونا بود اما تلاش کردیم تا از این مشکل هم عبور کنیم . ما در این دوران حتی بیش تر از دوران جنگ تحمیلی کشته دادیم، ذهن من پر از خاطرات نامردی کشورهای تحریم‌کننده واکسن است ؛همان ایامی که عزیزان ما پرپر می‌شدند.

دکتر محمد بیگی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان هم به خبرنگاران گفت: در طول چهار سال گذشته ؛ درحوزه سلامت ۸۰ پروژه سلامت محور را در استان مان ایجاد کردیم که ارزش رقمی آن ۶ هزار میلیارد تومان است . در طول این مدت تخت‌های آی‌سی‌یو ۲ برابر شد و چندین دستگاه فوق تخصصی در حوزه درمان را برای اولین بار وارد استان کردیم .

این بانوی نماینده در ادامه تاکید کرد : توجه به مسایل و مشکلات جانبازان بالای ۵۰ درصد، قانون ترمیم و معافیت مالیاتی ایثارگران، اصلاح قراردادهای بیمه‌ای، خروج بنیاد شهید از بنگاه داری و بررسی شرکت های زیانده در این نهاد انقلابی از جمله کارهای خوب انجام شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک خاطرنشان کرد: گازرسانی روستایی جزو موارد درخشان در کارنامه ما است و به تازگی نیز برای ۲۰ روستای جدید مجوز گازرسانی را به دریافت کرده‌ایم. در جهاد آبرسانی اعتبار ۱۳ هزار میلیاردی در نظر گرفتیم که ۱۶ درصد اعتبارات فراهم شده و تاکنون توانسته‌ایم بیش از ۱۳۰ روستا را که دارای تنش آبی هستند در جهاد آب رسانی قرار دهیم.

دکتر فاطمه محمد بیگی درباره فعالیت خود در حوزه زنان و خانواده نیز به خبرنگاران گفت: یکی از اتفاقات خوب مجلس ایجاد کمیته جمعیت بود؛ در حوزه زنان و خانواده فعالیت‌های بسیاری را در زمینه توانمندسازی زنان در خانواده از جمله پیگیری مسکن زنان سرپرست خانوار، امتیاز بندی و دهک بندی زنان، حمایت از مادران دارای ۳ فرزند روستایی و عشایر و بیمه این بانوان برای اولین بار در تاریخ، صندوق تضامین برای حمایت از معاونت امور بانوان، مرخصی ۹ ماهه زایمان، خوابگاه متأهلی و تحویل۲۷۰ هزار خودرو به مادران و اهدای زمین رایگان از جمله این موارد است.

دکتر محمدبیگی با گله مندی از برخی دولتمردان گفت: گله‌مندم، زیرا آنانی که می‌توانستند کمک کنند تا در کنوانسیون‌های بین‌المللی جهان شرکت کنیم مانع ما شدند و باعث شدند با دستورالعمل‌های سیاسی؛ حق ایران در کمیسیون‌های زنان حذف شود تا نتوانیم پیام خود را در زمینه تصویب قوانین فاخر در حوزه زنان و خانواده را به گوش جهان برسانیم. 

وی در پایان تاکید کرد: در مطالبه‌گری هیچ وقت از حق مردم کوتاه نیامده‌ام و به واقع باید گفت که هیچ مجلسی مثل ما قانون‌گذاری نکرد.