۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 41340
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۲۶
  • ارسال توسط :
آغاز به کار مرکز پایش الکترونیک محکومین سابقه‌دار در قزوین
آغاز به کار مرکز پایش الکترونیک محکومین سابقه‌دار در قزوین

آغاز به کار مرکز پایش الکترونیک محکومین سابقه‌دار در قزوین

محکومانی که از سال ۱۳۹۲ به بعد دارای ۴ فقره سابقه‌ی سرقت باشند، مشمول اجرای این طرح هستند.

قاضی رجبی در مراسم افتتاح مرکز پایش هوشمند و الکترونیک سارقان حرفه ای گفت: در راستای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و همچنین قانون پیشگیری از وقوع جرم و ارتقا امنیت و آسایش عمومی دستور العمل  نظارت الکترونیکی برای سارقان سابقه دار،  از سوی داستان کل کشور  ابلاغ شد .

وی افزود: سارقانی که از سال ۱۳۹۲ سابقه  4 فقره محکومیت قطعی  داشته باشند و دوران محکومت آنها سپری شده باشد،  مشمول استفاده از پایند الکترونیک هستند

دادستان قزوین گفت: مدت اجرای این طرح ۳ الی ۵ سال است و در صورتی که محکوم‌علیه در مدت ۲ سال مرتکب جرم عمدی نشود و حسن اخلاق نیز داشته باشد، پابند وی حذف خواهد شد.

رجبی افزود: در مرحله دوم سارقانی که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود، نیاز به مرخصی داشته باشند، آنها نیز تحت نظارت سامانه پایش الکترونیک قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: قریب به ۵۰۰ مجرم سابقه دار حرفه ای در استان وجود دارد که به مرور تحت نظارت الکترونیک و  استفاده از پابند الکترونیک قرار خواهند گرفت.  

رجبی گفت: با راه اندازی این سامانه مجرمانی که از پابندالکترونیکی استفاده می کنند با استفاده از ابزار و امکانات مخابراتی در هر جای کشور قابل رصد و کنترل هستند.