۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » یزد
  • شناسه : 32417
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
  • ارسال توسط :
هرگونه توهین و افترا در فضای مجازی جرم است
هرگونه توهین و افترا در فضای مجازی جرم است

هرگونه توهین و افترا در فضای مجازی جرم است

رئیس پلیس فتای استان یزد از دستگیری فردی که به علت اختلافات خانوادگی، اقدام به توهین و انتشار موارد مجرمانه در خصوص یکی از آشنایان خود در فضای مجازی کرده بود، خبرداد.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: درپی مراجعه یکی از شهروندان و مطرح نمودن این موضوع که شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به توهین و افترا به وی کرده و آسایش فکری و ذهنی‌اش را برهم زده است، موضوع در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی فنی به عمل آمده و جمع آوری مستندات، متهم پرونده که یکی از آشنایان شاکی بود، شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی احضار شد.

رئیس پلیس فتا استان یزد بیان داشت: متهم پس از روبرو شدن با مستندات لب به اعتراف گشود و اعلام کرد به علت اختلافاتی که با شاکی داشتم مطالبی که به ذهنم می‌رسید و احساس می‌کردم با آن فرد نسبت دارد، منتشر می‌کردم.

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به‌ خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند؛ گا‌هی کاربران فضای مجازی به گمان اینکه هیچ‌گاه شناسایی نمی‌شوند اقدام به توهین، افترا و نشر اکاذیب برای افراد حقیقی و حقوقی در این فضا می‌کنند که این تصور غلطی است و این کار جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ پل ارتباطی میان شهروندان است و آنان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از این طریق به پلیس اعلام کنند.