۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهرداری » قزوین
  • شناسه : 26810
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
  • ارسال توسط :
شهرداری قزوین رتبه نخست جایزه مدیریت شهری اسلامی- ایرانی کسب کرد
شهرداری قزوین رتبه نخست جایزه مدیریت شهری اسلامی- ایرانی کسب کرد

شهرداری قزوین رتبه نخست جایزه مدیریت شهری اسلامی- ایرانی کسب کرد

هم‌زمان با روز جهانی شهر‌ها از شهرداری‌های برگزیده قدردانی خواهد شد.

طرح شهرداری قزوین با نام «مسیر تاریخی فرهنگی شهر قزوین در محور میراث فرهنگی» در نخستین جایزه ملی مدیریت شهری اسلامی ایرانی؛ موفق به کسب مقام نخست شد.

به گزارش” وقایع خبری” ، جایزه مدیریت شهری اسلامی ایرانی به همت «کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی» و «مجمع جهانی شهر‌های اسلامی» و با تأکید بر «آموزه‌های سبک زندگی اسلامی- ایرانی» سازماندهی شده و اهدافی از قبیل کاربردی ساختن آموزه‌های سبک زندگی اسلامی – ایرانی و سند الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت را پیگیری کرده است و برنامه ریزان آن مصمم هستند ضمن تعامل و تشریک مساعی تخصصی با جامعه علمی و اجرایی مدیریت شهری، به جریان انتقال تجارب به سایر کشور‌های اسلامی کمک کنند.

این جایزه در هشت کارگروه گردشگری، معماری، شهرسازی، دیپلماسی شهری، هنر و هویت شهری، میراث فرهنگی، توسعه عمران شهری و محیط زیست اجرا شد و براساس انتخاب هیات داوران شهرداری قزوین توانست با ارائه پروژه ارزشمند مسیر تاریخی فرهنگی شهر قزوین در این مسابقه بدرخشد و در محور میراث فرهنگی جایزه نخست را از آن خود کند.

در این گزارش آمده است؛ این مسیر با طول تقریبی ۵/۳ کیلومتر و پهنه‌ای به وسعت چندین هکتار از هسته تاریخی شهر با مرکزیت امامزاده حسین (ع) (مهم‌ترین قطب مذهبی قزوین) شروع و با طی خیابان سپه به محدوده مرکزی شهر (دولتخانه صفوی) و در ادامه با طی محلات شمالی شهر تاریخی قزوین به دروازه «درب کوشک» که یکی از نه دروازه اصلی این کهن شهر بوده است منتهی می‌شود.

در طول این مسیر بنا‌های ارزشمند متعددی شامل مسجد جامع عتیق قزوین، مجد النبی، بازار سنتی، کاروانسرای سعدالسلطنه، بقعه مبارکه چهار انبیا، حمام تاریخی قجر و گذر‌های تاریخی سپه، امام خمینی، عبیدزاکانی و آقا کبیر واقع شده است.

مطابق با اعلام دبیرخانه دائمی جایزه مدیریت شهری اسلامی ایرانی، هم‌زمان با روز جهانی شهر‌ها از شهرداری‌های برگزیده قدردانی خواهد شد.