۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت » بهداشت و درمان » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 17550
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
  • ارسال توسط :
۳۶۲ بیمار کرونایی دیگر جان خود را از دست دادند
۳۶۲ بیمار کرونایی دیگر جان خود را از دست دادند

۳۶۲ بیمار کرونایی دیگر جان خود را از دست دادند

تعداد فوتی های امروز در مقایسه با روز سه شنبه 20 نفر کاهش یافته است.

وقایع خبری – در شبانه روز گذشته ۳۶۲ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.

دکتر سیما لاری افزود: از دیروز تا امروز ۱۲ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و دو هزار و ۲۴۶ نفر از آنها بستری شدند.

آخرین آمار کرونا ؛ فوت ۳۶۲ بیمار کرونای دیگر

  سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسیده است، افزود: خوشبختانه تاکنون ۶۸۸ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.   خانم لاری گفت:  ۵۸۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.    

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون ۶ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، گفت: اکنون ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.     با اعمال محدودیت های کرونایی ، روند تعداد قربانیان بیماری کرونا از هفته گذشته رو به کاهش است و تعداد فوتی های امروز در مقایسه با روز سه شنبه ۲۰ نفر کاهش یافته است.

لاری با بیان اینکه ویروس کرونا می تواند از طریق چشم وارد بدن شود، گفت: این ویروس پس از عطسه یا سرفه به صورت ذرات شناور از طریق هوا یا از طریق تماس دست آلوده به چشم وارد بدن می شود و فرد را مبتلا می کند پس از هرگونه تماس دست به چشم خودداری کنید.  

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: قبل و بعد از هرکونه خارش و  مالیدن چشم ، تنظیم جای عینک روی صورت ، چکاندن قطره روی چشم  ، استعمال پماد چشمی و یا گذاشتن و برداشتن لنز دست ها به خوبی با آب و صابون بشویید و اگر تا کنون لنز نداشته اید از تهیه آن تا بعد از پایان کرونا خودداری کنید.  

دکتر لاری ادامه داد : در دوران شیوع بیماری کووید۱۹ موارد ضروری مراجعه به چشم پزشکی را به تاخیر نیندازید و در صورت مراقبت از بیمار کرونا و مراجعه به مراکز درمانی علاوه بر استفاده از ماسک ، از محافظ صورت هم استفاده کنید.