۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار زنان » سیاست » قزوین » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 24666
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۱۱
  • ارسال توسط :

در تعیین مدیران با انتخاب دولت جدید دنبال تعریف شاخص ها هستیم و در  استان هم ترجیح می دهیم از مدیر بومی استفاده شود و اگر از ما مشورت بگیرند نظر می دهیم.

وقایع خبری/ دکتر فاطمه محمد بیگی ، نماینده قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار، در نشستی با خبرنگاران رسانه ها پس از ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده به سوالات آنان پاسخ داد. .

این نماینده مجلس که از ابتدای ورود به مجلس شو.رای اسلامی تامل خوبی با خبرنگاران و رسانه ها دارد ؛ منقش خود را مانند رسانه ها عنوان کرد و گفت: من هم زبان گویا، چشم بینا و گوش شنوای مردم هستم و امیدوارم با کمک خبرنگاران و رسانه ها بتوانم در رسالتم موفق باشم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی و مشکلات عدیده مردم چون تورم، بیکاری، معیشت، گرانی و کرونا گفت: : طرح صیانت سال قبل آغاز شد و من هم آن را امضا کردم البته پیشینه ده ساله دارد و ایرادات آن برطرف و قرار شد دی ماه به صحن مجلس برود اما مشکلات اجازه نداد و در حال حاضر یک سال است در کمیسیون فرهنگی مطرح شده و هفته قبل فقط پیشنهاد قانون ۸۵ شد تا کسانی که تخصص دارند روی آن کار کنند و این طرح سه تا ۵ ساله اجرا می شود.

وی گفت: ۱۲۱ نفر از نمایندگان به این طرح رای دادند اما فقط اسم من برجسته شد و به هر حال چون حدود شش ماه وقت مجلس را می گرفت قرار شد در کمیسیون تخصصی بررسی شود.

دکتر محمد بیگی یادآورشد: اولویت مجلس رسیدگی به معیشت است اما به نظرم باید فضای مجازی قانون و چارچوب داشته باشد و این که شایع شده اینترنت قطع و یا فیلتر می شود صحت ندارد بلکه هدف امنیت دادن به این فضاست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا گاهی اوقات نمایندگان کارها را به نام خود مصادره می کنند گفت:یک نماینده به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و همه باید کمک کنند و اگر کسی بخواهد کاری را به نام خود بزند اشتباه است البته نمایندگان کمک موثری در تسریع در امور هستند و نقش آنها مهم است.

دکتر محمد بیگی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد وضعیت واکسیناسیون در کشور و استان افزود: برخی مصوبات مجلس در خصوص کرونا و داروهای ضد کرونا توسط دولت با جدیت پیگیری نشد و بموقع به تولید واکسن داخلی مجوز ندادند و کارها عقب افتاد. برای کمبود دارو اقدام کرده ایم و پیگیریم و لیست کمبودها به تولیدکنندگان داخلی داده شده تا تولید کنند و ما هم رصد می کنیم تا داروهای کمیاب تامین شود.

وی درباره انتخاب مدیران استانی در دولت رییسی گفت: در تعیین مدیران با انتخاب دولت جدید دنبال تعریف شاخص ها هستیم و در  استان هم ترجیح می دهیم از مدیر بومی استفاده شود و اگر از ما مشورت بگیرند نظر می دهیم.

دکتر محمد بیگی در پاسخ به سوالی در خصوص امکان ادامه فعالیت برای استاندار فعلی در دولت جدید وجود دارد یا نه اتصریح کرد: برای ادامه مدیریت مدیران اجرایی استان هیچ صحبتی نشده اما طرح کردن آن به معنای ادامه حضور مدیران فعلی هم نیست.

وی ادامه داد : از زحمات همه دولتمردان تشکر می کنیم هر چند با خیلی از مدیران تقابل دیدگاه سیاسی داریم اما از همه کسانی که خوب کار کردند قدردانی می کنیم.

دکتر محمد بیگی در پایان درباره فعالیت همسر خود در یکی از هلدینگ های سرمایه گذاری به خبرنگاران گفت: به دلیل حضورم در مجلس مجبور به رفت و آمد به تهران هستم و شرایط برای همسر و فرزندانم کمی سخت شده بود لذا تصمیم گرفتیم همسرم به تهران منتقل شود اما متاسفانه وزارت کشور با بنده همکاری نکرد و استاندار تهران با ما برخورد سیاسی نمود و در نهایت مجبور شدیم درخواست دیگری ارائه کنیم و امروز همسرم مامور به خدمت در یک وزارتخانه دیگری شده است و عضو هیچ هلدینگی نیست.