۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 23299
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
  • ارسال توسط :
عمارت شهرداری قزوین موسیقی ایرانی در ادبیات فارسی را بازتاب داد
عمارت شهرداری قزوین موسیقی ایرانی در ادبیات فارسی را بازتاب داد

عمارت شهرداری قزوین موسیقی ایرانی در ادبیات فارسی را بازتاب داد

این ، دومین برنامه از ویژه برنامه های سروش هنر در راستای نشست های پژوهشی در حیطه ی موسیقی بود.

مجموعه سروش هنر، جمعه هفتم خرداد ماه ۱۴۰۰، در ادامه ی برنامه ها و پروژه های فرهنگی و هنری خود، برگزار کننده ی ویژه برنامه ای تحت عنوان، بازتاب موسیقی ایرانی در ادبیات فارسی بود.

به گزارش “وقایع خبری” در این نشست و گفتگوی تخصصی، که با اجرا و کارشناسی مصطفی عبادی کارشناس ارشد اتنوموزیکولوژی و استاد و مدرس سنتور برگزار گردید ، دکتر حمید عابدیها،پژوهشگر ادبیات و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور درمورد تاثیرات موسیقی در ادبیات گفتگو نموده و تبادل و ارتباط بین این دو حوزه را مورد نقد و بررسی قرار داد. .

دکتر عابدیها با توجه به اشراف به مباحث نظری موسیقی ایرانی و نیز تسلط کامل در حوزه ادبیات فارسی، به صورت کاملا تخصصی و با کلامی گویا و روشن و روان، تاثیرات موسیقی و ادبیات را بر یکدیگر توضیح داده و ارتباط تنگاتنگ این دو عنصر والا و روح پرور را بررسی و تشریح نمودند.
لازم به ذکر است سروش هنر مدتی ست با رویکرد اجرای پروژه های هنری و فرهنگی و مشخصا حوزه ی موسیقی از قبیل برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی، برگزاری همایش ها و جشنواره های موسیقیایی، تجلیل از هنرمندان، ارتباط با موسسات هنری کشور، همکاری با ارگان های دولتی و خصوصی در زمینه های مربوطه و پروژه های مدون دیگر، تشکیل و گام های موثری را نیز برداشته است. این نشست، دومین برنامه از ویژه برنامه های سروش هنر در راستای نشست های پژوهشی در حیطه ی موسیقی بود.