۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » ارز » اقتصاد
  • شناسه : 18496
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
  • ارسال توسط :
زنجیره رکوردشکنی‌‌های بیت‌کوین
زنجیره رکوردشکنی‌‌های بیت‌کوین

زنجیره رکوردشکنی‌‌های بیت‌کوین

بیت‌کوین پس از زدن رکورد ۲۸ هزار دلار در اتفاقی بی‌سابقه همچنان روند صعودی عجیب خود را طی می‌کند

«بیت‌کوین» پس از دستیابی به رکورد بیش از ۲۸هزار دلار در اوایل هفته جاری، اکنون در طولانی‌ترین روند صعودی ماهانه خود در بیش از یک سال گذشته قرار دارد.

برخی کارشناسان مالی بر این باور هستند که بعید به‌نظر می‌رسد، بیت‌کوین به این زودی‌ها از این روند رکوردشکنی کوتاه بیاید. به گزارش بلومبرگ، براساس ارزیابی‌های انجام‌شده، بزرگ‌ترین رمز ارز جهان روز یکشنبه به بالاترین رقم خود یعنی ۲۸هزار و ۳۶۵دلار رسید. پس از دوره‌ای در اواسط سال۲۰۱۹، این طولانی‌ترین روند صعودی بیت‌کوین بوده است.

«ویجی آیار»، رئیس توسعه تجارت با بورس رمز «لونو» در سنگاپور، می‌گوید: «حس من این است که ما بسیار به اوج قیمت نزدیک هستیم؛ اگرچه بر این باورم که می‌توانیم به قیمت ۳۰هزار دلار هم برسیم. با این حال، به‌طور قطع یک عقبگرد را هم می‌بینیم، اما میزان آن احتمالا زیاد نیست. فقط ممکن است بین ۱۰تا ۱۵درصد افت داشته باشیم.» بیت‌کوین نظرات کارشناسان را نیز حسابی دگرگون کرده، زیرا قیمت آن در سال۲۰۲۰بیش از ۳برابر شده است. بسیاری آن را به‌عنوان یک مانع در برابر ضعف دلار و خطر تورم سریع‌تر در میان تزریق محرک‌های بزرگ می‌دانند و از علاقه روزافزون مؤسسه‌ها و نهادها برای خرید در این میان یاد می‌کنند.

برخی دیگر از اعتبار بیت‌کوین به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن سخن به میان آورده‌اند. به‌عنوان نمونه، یکی از مدیران ارشد «بلک‌راک» که شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری است، گفته که رمز ارزها می‌توانند جایگزین طلا شوند. ضمن اینکه برخی از شرکت‌های مالی هم تراکنش با بیت‌کوین را پذیرفته‌اند. «آیار» نیز در این خصوص می‌گوید: «به‌دنبال توسعه XRP که یک شبکه پرداخت آزاد محسوب می‌شود، سرمایه‌گذاران به سراغ بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال رفته‌اند. بیت‌کوین روز دوشنبه (دیروز) تا ۶/۳درصد صعود کرد و از ساعت ۷:۰۷صبح در لندن با حدود ۲۷۱۰۰دلار معامله شد. رمز ارزها در سال‌جاری میلادی حدود ۲۷۹درصد پیشرفت کرده است. از سوی دیگر و به نوشته اسپوتنیک، «کریس توماس» رئیس بخش دارایی‌های دیجیتال بانک آنلاین Swissquote اعلام کرده که بیش از ۳تا ۵میلیون بیت‌کوین در سراسر جهان برای همیشه از دست رفته است. به گفته او به‌دلیل تجهیزات آسیب‌دیده برای استخراج و همچنین فراموش شدن رمزها، استفاده از این مقدار ارز دیجیتال ناممکن شده است. تاکنون حدود ۱۹میلیون بیت‌کوین استخراج شده و در سال۲۰۲۱، این حجم به ۲۱میلیون نیز خواهد رسید، اما تقاضا از عرضه بیشتر است و در سال آینده، ارز دیجیتال گران‌تر هم خواهد شد.

درحال حاضر سرمایه‌گذاران به‌دلیل تزریق‌هایی که سیستم رزرو فدرال و دیگر بانک‌های مرکزی به اقتصاد می‌کنند، معامله‌های پر ریسکی را انجام می‌دهند. قیمت بیت‌‌کوین همچنین تحت‌تأثیر خبرهای مربوط به ویروس کرونا و واکسن‌اش با تغییرات بسیاری روبه‌رو می‌شود.