۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 22721
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
  • ارسال توسط :
روند کرونا در ۱۵ استان نزولی شد
روند کرونا در ۱۵ استان نزولی شد

روند کرونا در ۱۵ استان نزولی شد

ارزیابی‌ها حکایت از نزولی شدن شیب شیوع کرونا در بسیاری از استان‌های کشور دارد.

کرونا در ۱۵ استان نزولی شد

وقایع خبری- مجموع بیماران کووید۱۹ به دو میلیون و ۵۱۶ هزار و ۱۵۷ نفر رسید و تاکنون ۷۲ هزار و ۹۰ نفر بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت جان‌شان را از دست داده‌اند. در حال حاضر ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۸۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر هم در وضعیت آبی قرار دارند. در عین حال به گفته دکتر علیرضا رییسی-سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به دنبال اقدامات انجام شده، در ۲۵ استان کشور به یک وضعیت با ثبات رسیدیم گرچه هنوز میزان بیماری کم نیست، اما روند افزایشی متوقف شده که نشانه خوبی است.

همچنین در ۱۵ استان روند نزولی آغاز شده و در ۱۰ استان تقریبا به اوج بیماری رسیدیم و انتظار داریم طی این هفته و هفته آینده از میزان ورودی به بیمارستان‌ها کاسته شده و روند نزولی را طی کنیم.

  در عین حال به گفته وی، ۶ استان هنوز روند نزولی ندارند و نیاز است مراقبت بیشتری انجام دهند؛ گرچه بر اساس شواهد این استان‌ها به قله بیماری نزدیک هستند که با رعایت مناسب پروتکل‌ها یک هفته پس از آن سیر افزایش یابنده بیماری متوقف خواهد شد. این شش استان شامل استان‌های تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است که به نظر می‌رسد طی روزهای آینده احتمالا به اوج بیماری برسند و بعد از آن باید شاهد روند نزولی بیماری در این استان‌ها باشیم.  

رییسی همچنین اعلام کرده است که استان‌های جنوبی کشور بویژه بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان با توجه به در معرض خطر بودن در ارتباط با ویروس‌های جهش یافته بویژه ویروس آفریقای جنوبی باید بیشتر مراعات کنند.