۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده » قزوین
  • شناسه : 24730
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
  • ارسال توسط :
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از منطقه سیل زده آوج بازدید کرد
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از منطقه سیل زده آوج بازدید کرد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از منطقه سیل زده آوج بازدید کرد

اسماعیل نجار به همراه جمعی از مسئولان استانی از منطقه سیل زده آوج بازدید کرد و در جریان اقدامات دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.

بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از منطقه سیل زده آوج

وقایع خبری/ نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که به منظور بازدید از مناطق سیل زده استان قزوین به شهرستان آوج سفر کرده است، در جمع مردم روستا‌های شهید آباد و وروق گفت: خسارت سیل ناگهانی به این دو روستا باید در ستاد مدیریت بحران شهرستان بررسی شود.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه مسکن روستایی مشکل خاصی نداریم و پس از برآورد کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، متقاضیان می‌توانند خارج از نوبت وام دریافت کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه خسارت وارد شده به کشاورزان روستا‌های شهید آباد و وروق پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی کمک کردیم و ۳ هزار میلیارد تومان نیز به آسیب دیدگان از حوادث اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: وام کشاورزان نیز به مدت ۲ سال استمهال می‌شود.

نجار با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان برای مرمت تأسیسات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی تخصیص داده شده است، گفت: از این محل، اعتبار مورد نیاز مرمت تأسیسات کشاورزی آوج و الموت تأمین می‌شود.

اسماعیل نجار سپس با خانواده جانباختگان در سیل روستای وروق دیدار و با آن‌ها ابراز همدردی کرد.

نجار همچنین با حضور در منزل جان باختگان سیل اخیر در روستای شهید آباد شهرستان آوج، با خانواده داغدار آن‌ها ابراز همدردی کرد.

علیرضایی، فرماندار آوج نیز در حاشیه بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران از مناطق سیل زده این شهرستان گفت: ارزیابی خسارات مالی وارد شده به تاسیسات، منازل مسکونی، بنا‌ها و ماشین آلات در این شهرستان به دنبال سیلاب روز دوشنبه با حضور تیم‌های تخصصی و ارزیاب دستگاه‌های مختلف آغاز شده است.

وی افزود: شرکت‌های آب، برق و گاز و اداره کل راه و شهرسازی و راهدای بنیاد مسکن، منابع طبیعی و شهرداری‌ها در حال برآورد و بررسی خسارات وارد شده به تاسیسات و بنا‌ها در این شهرستان هستند.

فرماندار آوج گفت : عملیات جستجو برای یافتن مفقودان شامل یک پیرمرد ۶۰ ساله و یک نوزاد پنج ماهه با حضور تیم‌های هلال احمر و سگ‌های زنده یاب در حال انجام است و پیکر پیرمرد ۶۰ ساله از آب گرفته شد.

حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین هم گفت: در آوج و آبگرم بیش از ۸ میلیارد تومان به ابنیه فنی و جاده‌ها آسیب وارد شده است.

حق لطفی افزود: بیشتر آسیب‌ها در وروق، شهید آباد، ساغران و حصار ولیعصر بوده است /

به گفته وی، در آوج راه‌ها باز است و مشکل تردد نداریم.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین هم گفت: در آوج و آبگرم بیش از ۸ میلیارد تومان به ابنیه فنی و جاده‌ها آسیب وارد شده است.

حق لطفی افزود: بیشتر آسیب‌ها در وروق، شهید آباد، ساغران و حصار ولیعصر بوده است .به گفته وی، در آوج راه‌ها باز است و مشکل تردد نداریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در الموت شرقی هم خسارت بیشتر است و بنا بر گزارش‌های اولیه خسارت ۱۲ میلیارد تومانی وارد شده است.
به گفته حق لطفی، در برخی از مناطق رسوب به بیش از ۶ متر می‌رسد و خسارت وارده به پل‌ها بین ۳۰ تا ۷۰ درصد است.

وی اضافه کرد: ۹ اکیپ راهداری در مناطق سیل زده استان در حال کار هستند که تا دو روز آینده راه‌های الموت باز گشایی می‌شود.

حق لطفی گفت: در الموت شرقی هم خسارت بیشتر است و بنا بر گزارش‌های اولیه خسارت ۱۲ میلیارد تومانی وارد شده است.

به گفته حق لطفی، در برخی از مناطق رسوب به بیش از ۶ متر می‌رسد و خسارت وارده به پل‌ها بین ۳۰ تا ۷۰ درصد است.

وی اضافه کرد: ۹ اکیپ راهداری در مناطق سیل زده استان در حال کار هستند که تا دو روز آینده راه‌های الموت باز گشایی می‌شود.