۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » مصاحبه
  • شناسه : 3310
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
  • ارسال توسط :
دوران مدرک گرایی در دانشگاهها به سر آمده است
دوران مدرک گرایی در دانشگاهها به سر آمده است
دکتر پیمان دانش کار آراسته :

دوران مدرک گرایی در دانشگاهها به سر آمده است

متقاضیان احداث مراکز جدید دانشگاهی باید اهلیت داشته باشند

باید بپذیریم دیگر دوران مدرک گرایی در دانشگاهها به سر آمده و اگر بخواهیم دانشجویان پس از تحصیل بتوانند شغلی برای خود پیدا کنند باید به سمت مهارت گرایی برویم .

دکتر پیمان دانش کار آراسته ، سرپرست دانشگاه علمی کاربردی واحد استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین که در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی قزوین برگزار شد ، با بیان مطلب فوق افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از ارکان بررسی صلاحیت حرفه ای و شغلی است و امیدواریم با کیفی سازی فعالیتها بتوانیم در عصر کنونی به سمت مهارت افزایی و اشتغال پایدار توسط تحصیل کردگان گام برداریم.

وی سپس به راهبردهای این دانشگاه اشاره کرد و افزود: کیفیت بخشی به آموزش های مهارتی، ماموریت گرایی، سطح بندی مراکز، اعطای مجوز به مراکز نوآوری، برنامه ریزی درسی، جایگزین شدن 
رشته های به روز، آزمون متمرکز، ساماندهی مدرسان، ارتقاء فرآیند ارزیابی درونی و بیرونی، بین المللی شدن و جذب دانشجوی خارجی، توسعه فرهنگ مهارت آموزی، از مهمترین راهبردهای ما در سال جاری است.

دکتر دانش کار آراسته با اشاره به روز آمد کردن مراکز دانشگاهی تصریح کرد : شش مرکز در استان حذف شده و سه مرکز جدید راه اندازی شد ه که این واحدها با شرایط جامعه و تقاضای بازار فعالیت خود را به زودی آغاز خواهند کرد که رشته های علوم انتظامی و حقوقی، فرهنگ و هنر، خدمات اجتماعی و بهزیستی است.

این مقام مسوول درباره تاسیس مراکز جدید در استان قزوین گفت: متقاضیان احداث مراکز جدید دانشگاهی باید اهلیت داشته و ضمن تامین فضای مناسب از کارگاه و فضای کارورزی هم برخوردار باشند و بتوانند حداقل امکانات آموزشی را تامین کنند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین بیان کرد: در فرایند سطح بندی که امسال برگزار شد در کشور حدود ۲۰۰ مرکز و از میان ۱۰ مرکز فعال استان تعداد شش مرکز ظرفیت بین المللی شدن را داشتند که مستندات به وزارت علوم ارسال شده تا پس از ارزیابی ها مرکز مورد نظر انتخاب شود.

دکتر دانش کار آراسته تصریح کرد : با امکانات و شرایطی که در استان مهیا شده می توانیم با جذب دانشجوی خارجی نسبت به ارتقاء مهارتهای دانشگاهی هم اقدام کنیم که در این راستا  مرکز جامع آموزش علمی کاربردی علوم و فنون دانشگاه استان قزوین نامزد دریافت مجوز بین المللی برای پذیرش دانشجوی خارجی است.

وی گفت: کشورهای منطقه خلیج فارس، عراق، سوریه، افغانستان، شمال آفریقا، به آموزش های مهارتی نیاز دارند و ما قادریم بخش زیادی از آنها را تامین کنیم که در این راستا آماده دریافت مجوز برای یک مرکز هستیم.

دکتر دانش کار آراسته درپایان گفت : برای جذب دانشجوی خارجی باید اطلاع رسانی کرده و این دانشگاه را در خارج از مرزها معرفی کنیم که این کار با کمک رایزنان فرهنگی سفارت خانه های ایران در کشورهای هدف آغاز شده است.