۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » پژوهش » حوزه و دانشگاه » دانش و فناوری
  • شناسه : 33667
  • ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
  • ارسال توسط :
داروی کرونای ساخت ایران ثبت جهانی شد
داروی کرونای ساخت ایران ثبت جهانی شد

داروی کرونای ساخت ایران ثبت جهانی شد

داروی کاهش عوارض کرونای سالیراویرا گواهی ثبت اختراع جهانی دریافت کرد.

با تلاش‌ پژوهشگران شرکت میم دارو، داروی کاهش عوارض کرونای سالیراویرا که خردادماه سال ۱۴۰۰ تولید و رونمایی شده بود، گواهی ثبت اختراع جهانی دریافت کرد.

  مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان میم دارو درباره روند دریافت ثبت اختراع جهانی داروی سالیراویرا گفت: ثبت داخلی داروی سالیراویرا در سال گذشته انجام شده بود و مجوز داخلی مصرف آن نیز اخذ شد. برای این کار آزمایشات پری کلینیکال و کلینیکال انجام شد و پیش از آن نیز کد اخلاق و مجوز کلینیکال ترایال از دانشگاه علوم پزشکی ایران که شعبه سازمان جهانی مالکیت معنوی در ایران است، اخذ شد.  

رضا رمضانی افزود: برای ثبت اختراع جهانی با یک شرکت معتبر در اروپا قراردادی منعقد کردیم که به لحاظ حقوقی از ما دفاع کنند، زیرا بخش فنی ثبت اختراع، کاری بسیار طاقت فرسا و تخصصی است و برای انجام این کار نیازمند شرکتی با تجربه برای کمک به ما بودیم.  

وی با بیان اینکه ایران در زمینه ثبت اختراع جهانی در بخش دارویی تجربه زیادی ندارد، گفت: بر همین اساس کار سیستمی بسیار گسترده‌ای انجام شد. حدود ۵۰ ثبت اختراع دارویی را مطالعه کردیم تا یک سیستم جامع اختراع دارویی را ایجاد کنیم و بعد از آن تمام مستندات خود را در آن جمع کرده و تحویل شرکت حقوقی خارجی دادیم.  

رمضانی گفت: ما توانستیم پالایش فنی خود برای ثبت اختراع سالیراویرا را انجام دهیم و در نهایت اختراع ما به ثبت رسید.   مدیرعامل شرکت دانش بنیان میم دارو درباره اهمیت ثبت اختراع جهانی گفت: وقتی داروی اینچنینی تولید می‌شود، برای همکاری با مجموعه‌های بزرگ تولید در سطح جهانی، ابتدا داروی تولید شده باید ثبت اختراع شود و این کار هم نیازمند زمان و هزینه بسیار زیادی است.  

رضا رمضانی افزود: هدف ما برای تمام این تلاش‌ها همکاری با شرکت‌های بزرگ در تولید و پخش دارو در سطح جهانی بود. در این زمینه پس از ثبت اختراع با یک شرکت معتبر پخش دارو قرارداد بستیم و آن‌ها نیز اعلام کردند اگر محصول ما در اروپا تولید شود مسئولیت پخش آن را به عهده می‌گیرند. خوشبختانه این موضوع در مراحل نهایی است و برای انجام این کار نیز در حال انجام اخذ مجوز‌های مربوطه هستیم.  

گفتنی است، سال گذشته و همزمان با یکی از بزرگترین پیک‌های کرونا در کشور، با تلاش‌های علمی بیش از ۴۰ نفر از محققان هیئت علمی برترین دانشگاه‌های کشور، سالیراویرا به عنوان نخستین داروی کاملا ایرانی درمان و پیشگیری از کرونا در شرکت دانش بنیان میم دارو از اعضای پارک فناوری پردیس تولید شد.