۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تغذیه » درمان » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 35909
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
  • ارسال توسط :
خواص بومادران در طب سنتی
خواص بومادران در طب سنتی

خواص بومادران در طب سنتی

بومادران گیاه پر خاصیتی است که در طب سنتی کار برد فراوان دارد.

بومادران با عطری که دارد دارای اسانس تانن و اینولین است، از این رو در کشور‌های اروپایی به عنوان دارو برای قطع و از بین بردن تب استفاده می‌شود. این گیاه گونه‌های مختلف و در رنگ‌های متفاوت وجود دارد. بومادران به طور خاص گیاهی تب بر است، ضماد آن درد سینه را برطرف می‌سازد و همچنین جوشانده و بخور آن برای درمان زکام مفید است، در نتیجه خواص بومادران برای درمان سرما خوردگی گیاهی فوق العاده است.

فواید بومادران برای سلامت قلب

یکی از خواص بومادران برای سلامت و بهبود ضعف قلب می‌باشد. این گیاه به دلیل دارا بودن مواد تلخ عطری و تانن بر روی قلب و اعصاب تاثیرات خوبی می‌گذارد و همچنین در مواردی مانند ضعف قلب، خستگی عمومی، بیماری‌های عصبی، قلنج‌های تشنج آور، صرع، هیستری و ورم ماهیچه‌های دل نتایج موثر و مفیدی می‌دهد. محققان به این نتیجه رسیده اند که شیره تازه بومادران در آنزین، خواب رفتگی و احساس گرفتگی ناگهانی عضلات مفید و سودمند است.

خاصیت ضد باکتری بومادران

اسانس بومادران خاصیت ضد تورم و ضد باکتری دارد. از این اسانس مفید در صنایع بهداشتی آرایشی و صنایع دارویی برای تهیه دارو‌های ضد تورم، پماد‌ها و کرم‌های محافظ پوست استفاده می‌شود. این خاصیت نیز از مهمترین خواص بومادران می‌باشد.

گیاه بومادران سفید خاصیت دارویی/ بومادران زرد خاصیت ضدحشره- اخبار اجتماعی  تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم | Tasnim

دیگر خواص دارویی و درمانی بومادران

بومادران علائم حساسیت‌های فصلی را از بین می‌برد. این گیاه با خواصی که دارد موجب تنظیم فشار خون می‌شود، از این رو به بهبود و سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

دم کرده این گیاه خاصیت آرام بخشی و خواب آوری دارد. سیلیکای موجود در این گیاه موجب بازسازی بافت‌های فرسوده می‌شود.

خواص بومادران برای رفع سنگ کلیه مفید است. خاصیت تب بر دارد. دم کرده بومادران برای بهبود و درمان ناراحتی‌های کبد موثر است. خوردن دم کرده آن با عسل انواع کرم‌های معده را بیرون می‌کند.

ضماد بومادران برای رفع انواع سردرد و درد سینه مفید است. دم کرده بومادران موجب کاهش فشار خون و درمان نارسایی‌های کیسه صفرا استفاده می‌شود.

هنگام درد در عضله‌ای می‌توانید از ماساژ روغن بومادران در آن ناحیه استفاده کنید.

همچنین برای درمان زخم می‌توانید از سوخته آن بر روی محل زخم استفاده نمایید. این کار موجب تسکین درد و جلوگیری از خونریزی می‌شود.