۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار زنان » اخبار ملی » جامعه » ریاست جمهوری » سیاست
  • شناسه : 39261
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۴۱
  • ارسال توسط :
خانواده ایرانی – اسلامی، نماد قدرت فرهنگی کشور است
خانواده ایرانی – اسلامی، نماد قدرت فرهنگی کشور است

خانواده ایرانی – اسلامی، نماد قدرت فرهنگی کشور است

زن هم می‌تواند همدوش مرد، جامعه ساز باشد و هم در خانواده نقش اساسی ایفا کند.

رئیس جمهور گسترش عدالت و جلوگیری از دو آسیب «سیاست‌زدگی و نگاه تشریفاتی به بانوان» را از مهم‌ترین ماموریت‌های معاونت زنان و خانواده دانست.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در نشستی با مسئول و مدیران معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور، خانواده ایرانی –اسلامی را نماد قدرت فرهنگی کشوردانست و افزود: موضوع «زن و خانواده» در دولت مردمی نه یک مسئله، بلکه فرصتی است که می‌تواند در سامان دادن به بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه موثر باشد. 
رئیس جمهور توانمند سازی زنان و توسعه مشارکت اجتماعی آن‌ها در سطوح مدیریتی و همچنین استیفای هر چه بیشتر حقوق زنان مبتنی بر زیست بوم ایرانی –اسلامی را سیاست زیربنایی و مورد تاکید دولت دانست وبا ضروری دانستن پیگیری مستمر نظام مسائل زنان و به روز کردن این نظام مسائل از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، منظومه فکری و اندیشه‌ای رهبری معظم انقلاب اسالامی را بهترین مبنا برای سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پیگیری مسائل حوزه زنان دانست.
رئیسی با موظف دانستن همه دستگاه‌های اجرایی به ارائه کمک‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی به امور زنان و خانواده، تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی به زن نه نگاه ابزاری غرب به زنان و نه دیدگاهی است که برای زنان نقش و جایگاه اجتماعی قائل نیست، بلکه نگاه سومی است که بر اساس آن زن هم می‌تواند همدوش مرد، جامعه ساز باشد و هم در خانواده نقش اساسی ایفا کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه گسترش عدالت و جلوگیری از دو آسیب؛ سیاست زدگی و نگاه تشریفاتی به بانوان از مهمترین ماموریت‌های معاونت زنان و خانواده است افزود:دینداری، حضور اگاهانه و تاثیر گذار، مسئولیت پذیری و نقش افرینی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزش از مشخصه‌های بارزی است که انقلاب اسلامی از زن ایرانی به جهان معرفی کرده است.
رئیسی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری زنان، افزایش صددرصدی رشد ورزش بانوان و مدال آوری ان‌ها در دولت مردمی، تصویب لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت انان در برابر سوء رفتار و تخصیص یک درصد اعتبار دستگاه‌ها به حوزه بانوان و همچنین توجه به توانمند سازی و ارتقا سلامت و کیفیت بخشی به زندگی زنان سرپرست خانوار را از جمله اقدامات دولت در حوزه زنان برشمرد.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت پرهیز از موازی‌کاری در همه بخش‌ها از جمله معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: ماموریت اصلی معاونت امور زنان و خانواده این است که بدون ورود به عرصه اجرا، با تشکیل اتاق‌های فکر در حوزه مسائل مختلف، به شکل جدی تامین نیازمندی‌ها و مطالبات زنان و خانواده به خصوص زنان سرپرست خانواده را در دستگاه‌های مربوط بررسی و اجرایی شدن آنها را پیگیری نمایند.
آقای رئیسی با تاکید بر تلاش جدی برای رسیدگی به مسائل حوزه زنان و خانواده، به هجوم سنگین فرهنگی دشمن بزای تضعیف نهاد خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: مقابله با این هجوم نیازمند برنامه ریزی هوشمندانه است و باید تلاش شود علاوه بر بهره‌گیری شایسته از این ظرفیت، گره‌های ذهنی که در بخش‌هایی برای زنان و دختران ایجاد شده نیز برطرف شود.