۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » دولت » ریاست جمهوری » سیاست » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 33998
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
  • ارسال توسط :
تلاش برای تدوین بودجه ۱۴۰۲ منطبق با سیاست‌های رهبری و برنامه هفتم
تلاش برای تدوین بودجه ۱۴۰۲ منطبق با سیاست‌های رهبری و برنامه هفتم

تلاش برای تدوین بودجه ۱۴۰۲ منطبق با سیاست‌های رهبری و برنامه هفتم

بخش اول لایحه بودجه که مربوط به شرکت‌ها است ابتدای آبان ماه تقدیم مجلس شد.

وقایع خبری: حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به مجلس شورای اسلامی گفت: ایام ولادت با سعادت صدیقه طاهره (س) را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، همچنین ولادت امام خمینی (ره) را نیز تبریک می‌گویم، خداوند به حق بانوی دو عالم و کوثر وجود حضرت زهرا (س) خیرات و برکات را بر جمع ما، نظام مقدس ما و امت اسلامی نازل کند.

وی ادامه داد: خداوند عمل ما را خالص کند که مصالح ما به نحو برتر با عنایت صدیقه طاهره (س) رقم بخورد، مصلحتی که برای ما، کشور ما و نظام و امت اسلامی باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خداوند را شاکرم که یک بار دیگر توفیق داد در جمع نمایندگان مردم حضور پیدا کنم و از رئیس مجلس، اعضای هیات رئیسه و تمامی نمایندگان برای همه زحماتی که متحمل شده اند تقدیر می‌کنم، با همکاری شما دولت توانست در سال مالی ۱۴۰۱ گام‌هایی را بردارد و اقداماتی انجام دهد. آنچه که از موفقیت وجود دارد مربوط به افرادی است که با دغدغه مندی، دلسوزی و تلاش، فکر و اندیشه و همه همت آن‌ها برای این است که کار‌ها را پیش ببرند.

رئیسی با بیان اینکه باید از همه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند تقدیر و تشکر کرد و گفت: عنوان جلسه برای تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ است و بنا است لایحه بودجه تقدیم مجلس شود، اما استحضار دارید بخش اول لایحه بودجه که مربوط به شرکت‌ها است ابتدای آبان ماه تقدیم مجلس شد.

وی ادامه داد: قانونگذار برای بررسی مسائل مربوط به شرکت‌ها وقت بیشتری را در نظر گرفته و باید یک ماه قبل از لایحه بخش مربوط به شرکت‌ها تقدیم مجلس شود که در زمان مقرر بخش شرکت‌ها تقدیم مجلس شد.

رئیسی عنوان کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۱ تقدیم مجلس شد، یک بخش مربوط به جداول و بخش دیگر مربوط به تبصره و احکام است در خصوص جداول در مجلس و در جریان اصلاح آئین نامه داخلی بحثی مطرح بود که تدوین و تصویب بودجه به صورت دو مرحله‌ای انجام شود، اما بین شورای نگهبان و مجلس در رفت و آمد بود و نهایتا نظر مجلس تصویب شد.