۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تغذیه » درمان
  • شناسه : 32260
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۳۵
  • ارسال توسط :
بهترین زمان مصرف ویتامین‌ها
بهترین زمان مصرف ویتامین‌ها

بهترین زمان مصرف ویتامین‌ها

اکثر ویتامین‌ها را می‌توان در هر زمان از روز مصرف کرد. با این حال برخی از ویتامین‌ها در شرایط خاص بهتر جذب می‌شوند.

بهترین زمان مصرف مکمل‌ها همیشه برای افراد جای بحث بوده است. به طور معمول اکثر ویتامین‌ها را می‌توان در هر زمان از روز مصرف کرد. با این حال برخی از ویتامین‌ها در شرایط خاص بهتر جذب می‌شوند، به همین دلیل خوب است بدانید که چگونه و چه موقع از مکمل برای افزایش جذب مطلوب استفاده کنید.  

بهترین زمان مصرف مکمل‌ها

ویتامین‌های محلول در آب
۹ ویتامین محلول در آب وجود دارد که شامل ویتامین C و هشت ویتامین ب است. باید به طور مرتب ویتامین‌های محلول در آب را مصرف کنید، زیرا برخلاف ویتامین‌های محلول در چربی، به راحتی در بافت‌های بدن ذخیره نمی شوند و مقدار اضافی آن‌ها از طریق ادرار دفع می‌شود.

ویتامین C
ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و برای سلامت سیستم ایمنی، سنتز کلاژن و انتقال دهنده‌های عصبی مورد نیاز است. مکمل‌های اسید اسکوربیک دارای فراهمی زیستی مشابه اسید اسکوربیک موجود در میوه‌ها و سبزیجات هستند. می‌توانید مکمل‌های ویتامین C را در هر زمان از روز با یا بدون غذا مصرف کنید، اگرچه مصرف اسید اسکوربیک همراه با غذا می‌تواند به کاهش عوارض گوارشی ناشی از اسیدیته بالا کمک کند. مکمل ویتامین C را در یک مکان تاریک و خنک نگه دارید، زیرا این ماده مغذی به گرما و نور حساس است. به دوز‌های بیش از ۱۰۰۰ میلی گرم نیازی نیست چرا که ویتامین C اضافی دفع می‌شود.

ویتامین‌های گروه B
ویتامین‌های گروه ب به صورت جداگانه یا به عنوان مکمل‌های ب کمپلکس به فروش می‌رسند. از آنجا که محلول در آب هستند، می‌توانید آن‌ها را با غذا یا بدون غذا و در هر زمان از روز مصرف کنید. اغلب توصیه می‌شود که ویتامین B را صبح بخورید، زیرا نقش مهمی در متابولیسم مواد مغذی و تولید انرژی دارد. علاوه بر این برخی از افراد ممکن است ویتامین B با معده خالی استفاده کنند. به عنوان مثال توصیه می‌شود افراد مبتلا به کمبود B۱۲ مکمل آن را با معده خالی با آب مصرف کنند تا حداکثر جذب را داشته باشد.