۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهرداری » قزوین
  • شناسه : 25629
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
  • ارسال توسط :
باید طرح های گردشگری را در قزوین عملیاتی کنیم
باید طرح های گردشگری را در قزوین عملیاتی کنیم

باید طرح های گردشگری را در قزوین عملیاتی کنیم

باید از روش درآمدهای عوارض محور به سمت سرمایه گذاری پیش برویم.

 با تعامل و ارتباط با شخصیت های کشوری و تاثیرگذار برای دریافت اعتبارات ملی و اجرای طرح های مهم استفاده خواهم کرد.

به گزارش “وقایع خبری” مهندس سید مهدی کاظمی در آخرین جسله ارائه برنامه های خود در شورای شهر قزوین گفت: باید طرح های گردشگری را در قزوین عملیاتی کنیم و به نظرم بهترین پروژه می تواند در محدوده دروازه دربکوشک تا سپه و میمون قلعه اجرا شود و در کنار آن راه اندازی موزه تاریخ تمدن اسلامی و بوستان در شمال شرق قزوین در کنار منطقه عظیمیه یک طرح تاثیرگذار خواهد بود. 

وی در خصوص بودجه هم اظهارداشت: بودجه شهرداری حباب دارد و واقعی نیست و بدهی شهرداری بدرستی در بودجه نمی نشیند به طوری که ۵۱۳ میلیارد تومان بدهی ثبتی داریم اما ۱۴۰ میلیارد تومان آن دیده می شود.

مهندس کاظمی با انتقاد از وضعیت شهرداری در گذشته تصریح کرد: در مدیریت اعمال شده در سال های گذشته تفویض اختیار و آموزش مناسب و شایسته سالاری نداشتیم و در کیفیت سازی پرسنل مشکل داریم و انتخاب ها با سفارش و رانت بوده و نیروهای زیادی به مجموعه تحمیل شده و هزینه جاری را از ۷ میلیارد تومان به ماهانه ۴۰ میلیارد تومان رسانده است.

وی بیان کرد: باید حجمی از حفاظت شهرداری را به بخش خصوصی واگذار می کردیم اما وارد مجموعه کردیم و هزینه ما زیادتر شده و امروز باید توزیع عادلانه حقوق انجام شود و نسبت به سنوات، کارامدی و گزارش گیری از افراد این حقوق تغییر کند.

کاظمی در خصوص روزنه های فساد هم یادآورشد: فساد ناخواسته در شهرداری زیاد است و باید گلوگاه فساد گرفته شود برای نمونه در توافق املاک امکان رانت داریم و ما می توانیم جلوی آن را بگیریم.

وی در خصوص تعدیل نیرو هم اظهارداشت: قبلا هم گفته ام که قصد هرس کردن و تعدیل نیرو را ندارم اما ساماندهی و جابجایی برای افزایش بهره وری را مورد توجه قرار خواهم داد.

نامزد شهرداری قزوین در مورد انتخاب مدیران شهرداری هم گفت: باید نیرو سازی مورد توجه باشد تا از داخل مجموعه بتوانبم مدیران سازمانها را بر اساس شایسته سالاری انتخاب کنیم.

کاظمی اضافه کرد: نظارت مبتنی بر زمان، نگاه راهبری و رهبری در شهرداری لازم است و در کنار آن باید همه طرح ها به روز رسانی شود برای نمونه طرح امامزاده حسین(ع) بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و باید نقشه جایگزین داشته باشیم و ساماندهی ۵ نقطه ورودی شهر قزوین در اولویت قرار گیرد تا جهره شهر تغییر کند.

کاظمی اضافه کرد: معیار ما برنامه ۵ ساله، اسناد بالادستی، برنامه شمس و قزوین بعلاوه بیست و همه تحقیقاتی است که در گذشته صورت گرفته تا توسعه شهری تسریع شود.

این نامزد شهرداری قزوین یادآورشد: با اجرای طرح «گنج قناعت» هر پروژه ای که نیاز نباشد و در اولویت قرار نگیرد انجام نخواهد شد و یکی از کارهای مهم ما تولید درآمد و ثروت از پروژه هایی چون ستاره پونک است که برای تکمیل و یا واگذاری آن تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی بیان کرد: باید اذعان کنیم چون ارتباطات ما ضعیف بوده، نتواتستیم اعتبارات مناسبی بگیریم و در صورت انتخاب ضمن تعامل با شخصیت های کشوری از همه ظرفیت ها برای دریافت اعتبارات ملی و کشوری و ایجاد کدهای جدید استفاده خواهم کرد.

کاظمی اظهار داشت: باید مدیر قیمت گذاری در پروژه داشته باشیم و در تعامل و حوزه حاکمیتی که زنگ زدگی دیده می شود، صیقل داده شود و در رده کلان دورهمی با بزرگان داشته باشیم و در نشست با وزرای کشور و مسکن، نمایندگان مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه از اعتبارات ملی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین تعامل با سمن ها، رسانه ها، خیرین و معتمدین در دستور کار است که می توانیم مکان تجمیعی برای استقرار نمایندگان این تشکل ها ایجاد کنیم و برای این کار همچنین، خانه های تاریخی را احیا خواهیم کرد.

کاظمی گفت: نقش هییت ها و ریش سفیدان در محلات کم رنگ شده که باید تقویت شود و برای ساماندهی محلات قدیمی مانند هادی آباد، برنامه داریم.

وی اظهارداشت: کارهای زمین مانده زیاد است و هر چند در منطقه گردشگری زرشک و کامان و نمایشگاه بین المللی، شریک هستیم اما آن را رها کرده ایم و منفعتی نداریم و اسناد بنام کسی دیگر است و علیرغم این که در هزینه شریک بودیم ولی در بهره برداری سهمی نداشتیم.

نامزد شهرداری قزوین یادآورشد: در جذب سرمایه گذاری موفق نبودیم و به نظرم روش های قبلی درست نیست، پروژه هایی داشتیم که اجتماعی بوده و صرفه اقتصادی نداشته برای نمونه پارک رباتیک برای شهرداری هیچ بازده اقتصادی نداشته که باید در آن بازنگری شود. 

وی اضافه کرد: در زمان سرپرستی ۱۵ پروژه درقالب سرمایه گذاری تعریف کردیم از جمله احداث جایگاه سوخت کوچک، رستوران مهیج در ارتفاع، ساخت لندفیل و سیتادیوم که می توانیم آن را اجرایی کنیم.

مهندس کاظمی تصریح کرد: باید از روش درآمدهای عوارض محور به سمت سرمایه گذاری پیش برویم و از این شرایط خارج شویم و برخی طرح های رها شده را سامان دهیم برای نمونه سه هکتار زمین مرغوب به هتل هما دادیم تا پروژه اجرا کند اما فقط شعار و نمایش بود و هیچ کاری نشده و یا ۴ هکتار زمین برای شهرک تولید محتوا رها شده که این زمین ها را تعیین تکلیف می کنیم.

وی یادآورشد: انتقال میدان میوه و تره بار که سالهاست رها شده می تواند به محدوده ناصرآباد منتقل شود و احیای باغستان سنتی هم با ایجاد شاکله ها انجام شدنی است و در این راستا می توانیم در یک گام نخاله در باغستانها را جمع آوری کرده و مرزها را مشخص کنیم که در طرح ارائه شده ۱۴ هکتار باغ های عظبم زاده را به یک پروژه ویژه تبدیل خواهیم کرد.

کاظمی در پایان گفت: انتظار دارم بعد از ۲۵ سال تجربه و تلاش در شهرداری امروز مورد اعتماد و وثوق شورا قرار گیرم و بتوانم به عنوان یک سرباز به شهر قزوین و مردم آن خدمت کنم.