۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 32518
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
  • ارسال توسط :
اگر امنیت نباشد نمی‌توان به سایر امور جامعه رسیدگی کرد
اگر امنیت نباشد نمی‌توان به سایر امور جامعه رسیدگی کرد

اگر امنیت نباشد نمی‌توان به سایر امور جامعه رسیدگی کرد

تخلفات قبل از اعلام عمومی، باید بررسی و تحقیق شود.

سعید اقبالی به عنوان بازرس کل جدید استان قزوین معرفی شد.

سازمان بازرسی نظارت بر اجرای صحیح مقررات را بر عهده دارد و یکی از جلوه‌های آن، حاکمیت قانون است.

رحمانیان قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل قضایی استان قزوین با بیان مطلب فوق افزود: کسانی که عالمانه و آگاهانه حقوق مردم را نقض کنند در ابتدا خود در آن آتش خواهند سوخت و کارگزاران نظام هم باید قوانین را در مورد حقوق مردم بجا آورند. اگر امنیت نباشد نمی‌توان به سایر امور جامعه رسیدگی کرد.

رحمانیان تصریح کرد :میزان تعهد و پایبندی چه از سوی کارگزاران دولتی و چه از سوی مردم نشان دهنده رشدیافتگی جامعه است.  

برقراری امنیت ماحصل اجرای قانون است 

وی افزود: قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: طبیعتا این قانون تکالیفی را برای حاکمیت و شهروندان ایجاد می‌کند.

  رحمانیان با بیان اینکه همه در برابر قانون برابر هستند، افزود: در اصل ۱۰۷ قانون اساسی هم تاکید شده است که مقام معظم رهبری و رییس جمهور در برابر قانون مساوی هستند.   وی تاکید کرد: کارگزاران نظام در هرجا هستند قانون را سرلوحه خود قرار دهند.   رحمانیان گفت: سازمان بازرسی هم یکی از ناظران اجرای قوانین است و قلمرو حقوق شهروندان هم در قانون آمده است.  

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از ترفند‌های دشمنان نظام، ایجاد تفرقه در میان مردم است.   وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی نتیجه سال‌ها تلاش و مجاهدت بزرگان است، افزود: اختلافات مذهبی، فرهنگی و حتی نسلی نقشه دشمن است و باید در مقابل این حیله‌ها ایستادگی کرد.   وی گفت: از همه می‌خواهیم که برای افزایش اعتماد به نظام گام بردارند.  

وی تصریح کرد: هر اقدامی که در جهت کاهش اعتماد مردم به نظام صورت گیرد حرکت در مسیر دشمن است.   رحمانیان افزود: ایجاد اعتماد با حرف به دست نمی‌آید و همراه با عمل است، اقدام جهادی هم باید در عمل صورت گیرد.  

این مقام مسوول در دستگاه قضایی کشور اضافه کرد: یکی از شاخصه‌های آن، عالمانه، صادقانه، بی منت، هدفمند، بدنبال رفع مشکل مردم، اثربخش و با برنامه باشد.

  قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از راه‌های افزایش اعتماد، بالابردن سطح ارتباط با مردم است. مدیران باید بصورت سرزده در مناطق مشکل‌دار حضور یابند.  

رحمانیان افزود: در مقام انتصابات، افراد توانمند بکارگیری شود، فرصت آزمون و خطا وجود ندارد.  عملکرد‌های شایسته و ارزشمند، اطلاع رسانی شود، البته محدودیت‌ها هم باید اعلام شود.

  قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت:در حوزه مفاسد اداری باید پیشگیری و برخورد داشته باشیم.   رحمانیان با تاکید بر تحقق دولت الکترونیک، گفت:  تخلفات قبل از اعلام عمومی، باید بررسی و تحقیق شود و پس از نظر محاکم صالحه در چارچوب قانون اطلاع رسانی شود، هیچ استثنایی در اجرای قانون در نظر نگیریم.