۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » انتخابات » قزوین
  • شناسه : 783
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
  • ارسال توسط :

امکان تخلف سیستماتیک در شعب انتخاباتی وجود ندارد

نظام جمهوری اسلامی، با قدرت نیروی مادی و انسانی فرآیند انتخابات را به پایان می‌رساند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در نشست ستاد انتخاباتی شهرستان آبیک افزود: ممکن است که در خارج از شعب انتخابات تخلفی از سوی هواداران کاندیدها رخ دهد، اما امکان تخلف سیستماتیک در شعب انتخاباتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امکان هیچگونه تخلف در شعب انتخابات وجود ندارد، اظهار داشت: هیچکس حق ندارد با آبروی انتخابات بازی کند و شأن نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برد؛ چون ما با قاطعیت اعلام می کنیم که تخلفی در انتخابات و آرا مردم رخ نخواهد داد

حبیبی همچنین تصریح کرد: کاندیدهای انتخاباتی بهتر است که به جای شیوع ذهنیت ها در بین مردم به جلب آراء مردم اقدام کرده و از ایجاد هرگونه شائبه در خصوص تخلفات انتخاباتی پرهیز کنند.معاون سیاسی استاندار تاکید کرد: هر قدر که سطح مشارکت سیاسی در جامعه افزایش یابد، قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی بالا می رود که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

حبیبی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: اینکه عده‌ای فکر کنند با کوتاهی و قصور می توانند از انجام انتخابات جلوگیری کنند، خیال باطلی است و خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی، با قدرت نیروی مادی و انسانی فرآیند انتخابات را به پایان می‌رساند.

به گفته این مسئول انتخابات در شهرستان‌ها بر عهده فرماندار و در روستاها برعهده بخشدار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حبیبی برای تامین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری عنوان کرد: نباید از استان انتظار داشته باشیم که برای شهرستان‌ها امکانات فراهم کند و فعلاً هیچگونه ابزاری در اختیار ما قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: فرآیند الکترونیکی انتخابات بسیار حائز اهمیت است و در کمیته های ستاد انتخابات نیز کمیته فناوری اطلاعات بر دیگر کمیته ها اهمیت بیشتری پیدا کرده تا هیچگونه کمبودی در حوزه رایانه، اینترنت و خدمات نرم افزاری وجود نداشته باشد.

رئیس ستاد انتخاباتی استان قزوین به اشرافیت مسئولان در قبال قوانین انتخابات تاکید کرد و گفت: قانون انتخابات کامل است و فرمانداران و بخشداران باید به صورت کامل آن را مطالعه کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: به خاطر حفظ امنیت انتخابات نباید هیچ ارقام و آماری در خصوص تعداد شعب اطلاع رسانی شود و این موضوع باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی یادآور شد: کارت هوشمند ملی باید هرچه سریع تر در استان و شهرستان‌ها پیگیری شده و شخصی وجود نداشته نباشد که از داشتن کارت ملی محروم بماند.