۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران
  • شناسه : 38719
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
  • ارسال توسط :
امتيازات سپاهان و پرسپوليس برگشت
امتيازات سپاهان و پرسپوليس برگشت

امتيازات سپاهان و پرسپوليس برگشت

4 امتياز كسر شده از سپاهان و يك امتياز كسر شده از پرسپوليس برگشت.

كميته استيناف راي به بازگشت امتيازهاي كسر شده از پرسپوليس و سپاهان داد.

به گزارش «ورزش سه»، چهار ماه قبل كميته انضباطي فدراسيون فوتبال به خاطر تخلفات باشگاه سپاهان در برخي قراردادهاي بازيكنان خود راي به كسر ۴ امتياز از اين تيم در ليگ برتر داده بود و در مهر ماه هم دستور به كسر يك امتياز از پرسپوليس داد كه كميته استيناف آن را نپذيرفت. كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در شهريور ماه اعلام كرد به خاطر شكايت باشگاه‌هاي استقلال، پرسپوليس، تراكتور و پيكان از باشگاه سپاهان و طبق گزارش دريافتي از كارگروه ناظر بر قراردادهاي ورزشي، به دليل تخلفات صورت گرفته در قراردادي برخي بازيكنان از جمله رضا اسدي، سيدپيام نيازمند، هادي محمدي، رضا شكاري، كاوه رضايي و احسان پهلوان كه مغاير با قوانين نقل و انتقالات فصل ۰۳-۱۴۰۲ است، راي به كسر ۴ امتياز و جريمه ۴۰ ميليارد توماني عليه طلايي‌پوشان داده كه اين مورد با دادخواهي سپاهان براي راي صادره همراه شد تا راي برگردد.

حدود يك ماه پس از راي سنگينِ صادر شده عليه سپاهان، كميته انضباطي فدراسيون فوتبال اعلام كرد پرسپوليس هم به خاطر تخلف در بخشي از قرارداد گئورگي گولسياني كه مغاير با قوانين نقل و انتقالات است، با كسر يك امتياز و جريمه ۱۰ ميليارد توماني مواجه شده كه سرخ‌پوشان هم مثل سپاهان درخواست تجديدنظر داشته است. پس از ماه‌ها تاخير و بررسي توسط كميته استيناف فدراسيون فوتبال و درحالي كه بحث شكايت از استقلال پيرامون قرارداد برخي از بازيكنان و مربيان اين تيم بود و تيم‌هايي مثل پرسپوليس و سپاهان منتظر واكنش كميته انضباطي پيرامون اين مساله بودند، حالا كميته استيناف با راي خود صدر جدول را به‌هم ريخت.

بنابر راي صادر شده توسط كميته استيناف فدراسيون فوتبال ۴ امتياز كسر شده از سپاهان و يك امتياز كسر شده از پرسپوليس برگشت، اما جرايم مالي پابرچا ماند. حالا با تجديدنظر توسط كميته استيناف فدراسيون فوتبال و بازگشت امتيازهاي كسر شده، سپاهان كه پيش از اين بازي يك بازي و يك امتياز كمتر نسبت به تيم صدرنشين استقلال، در جايگاه دوم جدول ليگ برتر قرار داشت، ۳۱ امتيازي شد و با دو امتياز بيشتر نسبت به آبي‌پوشان، به صدر جدول تكيه زد.

پرسپوليس هم كه مثل سپاهان يك مسابقه معوقه دارد و تا ساعاتي قبل به خاطر گل زده كمتر نسبت به تراكتور در رده چهارم جدول قرار گرفته بود، حالا ۲۶ امتيازي شد و در جايگاه سوم ليگ برتر ايستاد تا حالا اين شانس را داشته باشد در صورت برتري با اختلاف بيش از ۵ گل در ديدار پيش رو برابر نساجي مازندران، به رتبه دوم هم برسد و جاي استقلالي كه قبل از راي استيناف صدرنشين بود را بگيرد!