۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رادیو و تلویزیون » سینما و تئاتر » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 32789
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۴۳
  • ارسال توسط :
ادعای سرقت یک کارگردان مشهور دیگر علیه اصغر فرهادی
ادعای سرقت یک کارگردان مشهور دیگر علیه اصغر فرهادی

ادعای سرقت یک کارگردان مشهور دیگر علیه اصغر فرهادی

اصغر فرهادی دربرابر یک ادعای سرقت دیگر !

حميد نعمت اله، نويسنده و کارگردان مدعي شد: طرح اوليه سريال روزگار جواني را من و هادي مقدم دوست به تلويزيون داديم. همزمان با داغ شدن اخبار کپي بودن ايده‌هاي فيلمسازي اصغر فرهادي و اتهام سرقتي ادبي که به او وارد شده است، اظهارات چند سال پيش حميد نعمت‌اله، نويسنده و کارگردان سينما و تلويزيون همچنان باقي است و فرهادي هم هيچ گاه به آن پاسخي نداد.

کارگردان سريال« وضعيت سفيد» در گفتگو با فريدون جيراني مي‌گويد: «يک‌مرتبه ديديم فردي به نام اصغر فرهادي درحال نگارش آن است و اصغر توسلي هم تهيه‌کننده است. از آنجايي که همه چيزش مال ما بود، شکايت کرديم. تلويزيون حکمي گذاشت و همانجا براي اولين بار اصغر را ديدم. بهم گفت سريال را براساس خاطرات دانشجويي‌اش نوشته. گفتم واقعا اينها خاطرات دانشجويي توست؟ فلان چيز جزو خاطرات توست؟ آن کاراکتر عمه‌ي من است، چطوري خاطره‌ي توست؟ اما خلاصه نتوانستيم ثابت کنيم.»

سال‌ها بعد از آقاي مفيد مدير شبکه پرسيدم شما که مي‌دانستيد آن سريال طرح ما بود. حرفم را تاييد کرد و گفت بله طرح شما بود اما تهيه کننده ضعيفي داشتيد من هم کار را دادم به تهيه کننده قوي‌تري که اصغر فرهادي نويسنده‌اش بود.