۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ عمومی » فرهنگ و هنر » قزوین » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 27186
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۰۲
  • ارسال توسط :
اختتامیه جشنواره جایزه دکتر اشراقی   برگزار می شود
اختتامیه جشنواره جایزه دکتر اشراقی   برگزار می شود

اختتامیه جشنواره جایزه دکتر اشراقی برگزار می شود

مراسم اختتامیه جشنواره کتاب سال قزوین با عنوان جایزه دکتر اشراقی در 2 آذر ماه برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: همزمان با هفته کتاب بیش از ده ها عنوان برنامه فرهنگی با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش “وقایع خبری ” به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی تصریح کرد: گرامیداشت بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی از تاریخ ۲۴ آبان تا اول آذر ماه در استان قزوین همزمان با سراسر کشور و با شعار” جای خالی را با کتاب پر کنیم” برگزار می‌شود.

وی افزود: تدارک برنامه‌های هفته کتاب  در استان قزوین با ایجاد ستاد هماهنگی و اجرایی هفته کتاب در استان قزوین انجام شده و برنامه‌ریزی برای ارتقای کتابخوانی در بین مردم صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: بیش از ده ها عنوان برنامه فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان قزوین در نظر گرفته شده است؛ یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها طرح پاییزه کتاب است که طی آن در کتابفروشی های منتخب استان، کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی و تا سقف ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر به فروش می‌رسد.

وی بیان کرد: طرح سراسری رونمایی از تغریظ مقام معظم رهبری بر یکی از کتاب های دفاع مقدس در ۳۰ آبان ماه، رونمایی از طرح شبکه روستاهای قرآنی و دوستدار کتاب قزوین برنامه ای است که در این هفته انجام می شود و قرار است در فاز اول این طرح، ۱۰ روستای استان که در زمینه قرآنی و کتاب و کتابخوانی فعالیت دارند به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرند. اسماعیلی یادآور شد: طرح کتابخانه سیار نیز توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین بر ای مناطق محروم پیش بینی شده که در فاز اول این کتابخانه در منطقه الموت راه اندازی شده است. 

اسماعیلی بیان داشت:  مراسم کتابگردی و بازدید از کتابخانه‌های عمومی، کتابفروشی‌ها و انتشاراتی‌های استان قزوین نیز در طول این ایام اجرا می شود.

همچنین مراسم اختتامیه جشنواره کتاب سال قزوین با عنوان جایزه دکتر اشراقی نیز در ۲ آذر ماه برگزار می شود و در آن از برگزیدگان بخش های مختلف تقدیر می شود.

وی در پایان عنوان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی، جشنواره کتاب و مسجد توسط کانون های مساجد، جشنواره دانایی و توانایی توسط آموزش و پرورش، جلسات نقد و بررسی کتاب، جام باشگاه های کتابخوانی، تجلیل از نویسندگان و مروجان کتاب و کتابخوانی، تقدیر از کتابداران نمونه، رونمایی از آثار و‌ کتاب های تولید شده در استان قزوین، برگزاری مسابقه فرهنگی کتابخوانی با عنوان ندای خرد، برگزاری پویش کتابخوانی در فضای مجازی،  نشست‌های کتابخوانی و برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در شهرستان‌های تابعه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته کتاب و کتابخوانی است.