۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » پاسخ مسئولین » درمان
  • شناسه : 24363
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
  • ارسال توسط :
آمار بستری‌ها در خیز فعلی، بیشتر از موارد اوج قبلی است
آمار بستری‌ها در خیز فعلی، بیشتر از موارد اوج قبلی است

آمار بستری‌ها در خیز فعلی، بیشتر از موارد اوج قبلی است

از الان برای اربعین برنامه ریزی می‌کنند در حالیکه فوتی‌های روزانه عراق مدام رو به افزایش است.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: یک عادی انگاری در رعایت دستورالعمل‌ها ایجاد شده و هرکسی به دلیلی رعایت نمی‌کند.

به گزارش “وقایع خبری” دکتر ایرج حریرچی در برنامه زنده تلویزیونی افزود: در همین تعطیلات ۶ روزه رعایت دستورالعمل‌ها در تهران، البرز، قم، مازندران و گیلان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

وی گفت: در تهران رستوران‌های معروف پر پر است؛ هیچ کس ماسک ندارد. معاون کل وزیر بهداشت گفت: نمی‌گذاریم بیماری پشت در بماند، اما اینگونه نیست که به محض مراجعه یک شخص، به سرعت او را بستری کنیم. آمار بستری‌ها در خیز فعلی، بیشتر از موارد اوج قبلی است.

وی همچنین با بیان اینکه بر اساس برخی از نظرسنجی ها ۲۰ تا ۲۸ درصد افراد گفته اند واکسن نمی زنند، گفت: در اغلب شهرستان ها مراکز واکسیناسیون عمومی در نیمی از ساعات کاری خود مراجعه کننده ندارند! معاون کل وزیر بهداشت افزود: عواملی از جمله ضعف در سیستم نوبت دهی، تبلیغات منفی و انتشار تصاویر مراکز شلوغ در کاهش استقبال از واکسیناسیون عمومی موثر بوده اند.  

معاون کل وزارت بهداشت همچنین گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری همچون مصوبات شورای امنیت ملی قانون محسوب می‌شود و همه باید به آن پایبند باشند. 

دکتر حریرچی افزود: افرادی که در ایام مسلمیه مراسم‌های مذهبی برگزار کردند و افرادی که می‌گویند ما برای محرم امسال دیگر تحمل نداریم و می‌خواهند مراسم‌های خانگی را توسعه دهند باید شجاعت داشته باشند و از مردم عذرخواهی کنند.  وی گفت: هر نوع تجمع بیش از دو نفر از جمله دورهمی خانوادگی یا اجتماع مذهبی و ملی، باعث افزایش انتقال و افزایش مرگ و میر می‌شود. 

معاون کل وزارت بهداشت افزود: مقام معظم رهبری مراسم مذهبی را به تنهایی و مظلومانه برگزار می‌کنند و حتی زمانی که واکسن می‌زدند تاکید کردند که همه باید مطابق مصوبات ستاد ملی کرونا رفتار کنند، هیچ کدام از مراجع تقلید ما نیز از برپایی مراسم‌های صد نفری و هزار نفری حمایت نکرده اند پس چرا بعضی‌ها کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند.   

دکتر حریرچی گفت: برخی از الان برای اربعین برنامه ریزی می‌کنند در حالیکه ما شاهدیم فوتی‌های روزانه در عراق مدام رو به افزایش است و همه می‌دانیم که رفت و آمد به عراق در مرز‌ها با چه تراکم جمعیتی و به چه شکل انجام می‌شود، پس همه باید رعایت کنند حتی آن‌هایی که میهمانی‌ها و دورهمی‌هایی برای خوشگذرانی می‌گیرند باید رعایت کنند.