۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » روابط عمومی » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 24813
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
  • ارسال توسط :
۴ ابزار دیجیتالی که روابط عمومی را متحول می‌کنند
۴ ابزار دیجیتالی که روابط عمومی را متحول می‌کنند

۴ ابزار دیجیتالی که روابط عمومی را متحول می‌کنند

صداقت را در مرکز ارتباطات بحران خود قرار دهید

وقایع خبری/ درحالی‌که  رسانه‌های اجتماعی و سرعت‌بالای نوآوری‌ها را اکثر متخصصان ارتباطات می‌توانند احساس کنند، ابزارهای جدیدی نیز وجود دارند که ارزشمند هستند و روابط‌عمومی‌ها می توانند از آن استفاده کنند.

در اینجا چهار فرصت از طریق رسانه‌های اجتماعی به متخصصان روابط عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک پیشنهاد شده است:

۱٫ افزایش درآمد برای پوشش رویدادهای خبری‌ به‌وسیله ویدئو زنده

 ویدیو زنده، قابلیتی است که فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر و برخی شبکه های دیگر ارایه می دهند. پخش و ارسال ویدئوهای زنده یک‌راه بسیار خوب برای اعلام و انتشار یک خبر یا رویداد به دنبال کنندگان و علاقمندان است.

ارسال ویدئوهای زنده (محتوای ویدئو) یکی از بزرگترین روش‌های پخش آنلاین در فیسبوک است که حدود ۵۰۰ میلیون نفر آن را تماشا می‌کنند.برای پوشش رویدادهای تان می توانید از اپلیکیشن هایی مانند فیس‌بوک زنده (facebook live) یا پریسکوپ توئیتر استفاده کنید و به مخاطبانتان یک فرصت جدید برای ارتباط با برند مورد علاقه شان بدهید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از ویدئوهای زنده به گزارشگران و سازمان‌های خبری در قسمت‌های مختلف جهان دسترسی داشته باشید.

ویدئوهای زنده مخصوصاً می‌تواند برای ارتقای رویدادهای آتی یا رونمایی از محصولات جدید کمک‌کننده باشند. در سال ۲۰۱۶، شرکت جنرال موتور از اولین برندهای خودروسازی بود که از لایو فیس‌بوک برای معرفی مدل خودرو جدیدش استفاده کرد.

۲٫ استفاده از صدای دیجیتال و محتوای صوتی

 امروز تولید محتوای صوتی اهمیت زیادی پیدا کرده و کسب و کارها بدینوسیله می توانند وارد دنیای رسانه‌های اجتماعی صوتی شوند و اگر دارای برنامه باشند می توانند به عنوان رهبر فکری در حوزه تخصصی خودشان ظاهر گردیده و ارتباط خود با مخاطبان را توسعه دهند.

۳٫ بروز رسانی‌های بلادرنگ

 بروز رسانی‌های مداوم به‌ویژه در ارتباطات بحران امری کلیدی هستند.اگر می خواهید در عصر دیجیتال یک بحران را مدیریت کنید، برای این کار شما باید یک سیاست ارتباطات بحران با قاب‌های زمانی مشخص داشته باشید.

صداقت را در مرکز ارتباطات بحران خود قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که سخنگو بیشترین اطلاعات به‌روز را دارد. در این صورت مردم به‌جای منابع بیرونی که ممکن است اطلاعات نادرست را به اشتراک بگذارند، به رسانه‌های اجتماعی شما مراجعه خواهند کرد.

۴٫ وب‌سایت خود را توسعه دهید تا مشتریان جدید جذب کنید.

مطمئن شوید که وب‌سایت تان از طریق محتوایش می‌تواند پاسخگوی سؤالات مشتریان تان باشد.از خودتان بپرسید مشتریان تان چه اطلاعاتی نیاز دارند تا مشکل شان حل شود؟

** مترجم- سیاوش روزی