۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » استان ها » دانش و فناوری » قزوین
  • شناسه : 37045
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
  • ارسال توسط :
استان قزوین ، در ردیف ۱۰ استان برتر میزان باسواد
استان قزوین ، در ردیف ۱۰ استان برتر میزان باسواد

استان قزوین ، در ردیف ۱۰ استان برتر میزان باسواد

قزوین با نرخ با سوادی ۹۹.۴ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در ردیف استان های باسواد و ۱۰ استان برتر و بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: قزوین با کسب بالاترین میانگین کشوری در ردیف ۱۰ استان برتر میزان باسوادی قرار گرفت.

وقایع خبری: دومین جلسه شورای پشتیبانی استان با حضور اعلایی استاندار قزوین و رئیس شورا، نقی سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش وپرورش استان و دبیر شورا در این نشست ضمن تبیین جایگاه استان در سوادآموزی و ارائه گزارشی از جمعیت بی سوادان استان به افق چشم انداز برنامه های سواداموزی اشاره کرد و خواستار مشارکت دستگاه های اجرایی استان در راهیابی به اهداف سوادآموزی و سرانجام بخشی به بیسوادی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: قزوین با نرخ با سوادی ۹۹.۴ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در ردیف استان های باسواد و ۱۰ استان برتر و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: جذب و پوشش درصد بی سوادان باقیمانده معادل ۰.۶ درصد به خاطر پراکندگی زیاد، بی انگیزگی برای آموزش های سواد، مسائل معیشتی و خانوادگی و چالش های بومی، محلی با مشکلات عدیده ای روبروست.

سیاهکالی مرادی بیان کرد: در این میان شورای پشتیبانی سوادآموزی استان به ریاست استاندار مرجعی بسیار قوی برای هم افزایی ظرفیت ها و  مساعی در راستای اهداف سوادآموزی خواهد بود.