۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » جامعه » رسانه ها » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 35769
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
  • ارسال توسط :
خانه مطبوعات تشکل صنفی است و نباید نگاه سیاسی بر آن حاکم باشد
خانه مطبوعات تشکل صنفی است و نباید نگاه سیاسی بر آن حاکم باشد

خانه مطبوعات تشکل صنفی است و نباید نگاه سیاسی بر آن حاکم باشد

بازآفرینی برند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در دستور کار مدیریت جدید قرار دارد.

بازآفرینی برند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در دستور کار مدیریت جدید قرار دارد و در این راستا سه محور اساسی را دنبال می کنیم و امیدواریم با کمک رسانه ها به اهداف تعیین شده دست یابیم.

به گزارش “وقایع خبری” محمد حسین فائزی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پس از بیان دیدگاه ها و برنامه های خود در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به سوال های خبرنگاران رسانه های استان نیز پاسخ گفت.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره ضمنی که این اداره کل نیازمند تحول درونی و اجرای سیاست های اصلاحی بیرونی است ،گفت: بازآفرینی برند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در دستور کار مدیریت جدید قرار دارد و در این راستا سه محور اساسی را دنبال می کنیم و امیدواریم با کمک رسانه ها به اهداف تعیین شده دست یابیم. در محورهای هدف گذاری شده برای برندسازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به سازمانی خدوم و گره گشا، منضبط و قانون مند تبدیل شده و در مسیر علم و دانش حرکت کند. باید به گونه ای حرکت کنیم تا همه مخاطبان ما به اداره ارشاد بعنوان مجموعه ای گره گشا و خدوم نگاه کنند و آن را عامل قانونمندی بدانند لذا رسالت سنگینی داریم و فعالان این عرصه بایستی بسیار پخته و علمی رفتار کنند و سخنان  متقن بزنند.

فائزی تاکید کرد : در راستای رویکرد تحولی در مجموعه ارشاد قزوین به دنبال «حل مسئله» هستیم و به شدت از آمارسازی و تهیه گزارش های شعارگونه خودداری و از هزینه های اضافی در برگزاری همایش و رویدادهای بی نتیجه جلوگیری خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تاکید بر این مهم که تاکنون سهم شهرهای تابعه استان از محل بودجه اداره کل در اجرا و انجام برنامه های فرهنگی بسیار ناچیز بوده است ، افزود: به نظر می رسد شهرستانهای استان در حوزه فرهنگی و رسانه ای کمی مظلوم واقع شده و محروم مانده اند به طوری که شش درصد منابع فرهنگی به شهرستانها و ۹۴ درصد به مرکز استان اختصاص یافته که باید این عقب ماندگی جبران شود .

فائزی سپس به برگزاری جشنواره مطبوعات پرداخت و گفت: باتوجه به این که مهلت بارگذاری آثار جهت شرکت درجشنواره به اتمام رسیده است اما صاحبان آثار می توانند آثار خود را به صورت دستی به اداره کل تحویل دهند .پیش بینی می شود حداکثر تاپایان تیرماه این جشنواره برگزار شود . ما در کنار برگزاری این جشنواره، برنامه های آموزشی را نیز برگزار خواهیم کرد و در حقیقت این جشنواره آغازحرکت ما در حوزه رسانه خواهد بود .

وی در ادامه به خانه مطبوعات و نحوه فعالیت آن در دوره قبلی پرداخت و افزود : خانه مطبوعات تشکل صنفی است و نباید نگاه سیاسی بر آن حاکم باشد .روزنامه نگاران باید به کسانی رای دهند که توانایی آن را داشته باشند تا مشکل خبرنگاران را حل کنند.اگر افراد براساس نگاه حزبی خود به افراد رای دهند، هیچ کشکلی رفع نخواهد شد. ما هم باور داریم که خانه مطبوعات یک تشکل صنفی است .

فائزی اظهارامیدواری کرد تا بتواند انتخابات خانه مطبوعات راتا پایان فصل بهار برگزار نماید.

این مقام مسوول در بخش دیگری از صحبت خود به حوزه انتشار کتاب در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در طول دو سال گذشته حوزه نشر کتاب در استان قزوین حال خوبی داشته است تا آن جا که در استان قزوین ۱ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۸۱۰ جلد کتاب منتشر شده است که فقط در عرصه کودک و نوجوانان ۷۶۳ عنوان و در حوزه ادبیات ۲۵۶ عنوان کتاب به زیر چاپ رفته و منتشر شده است.

photo_2023-05-07_16-29-58
photo_2023-05-07_16-28-38

فائزی درپاسخ به سوال های خبرنگار “وقایع خبری” در حوزه خرید کتاب و نمایشگاه کتاب تهران گفت: خوشبختانه توانستیم مکان مناسبی را جهت استقرار تعاونی ناشران استان به این تعاونی واگذار کنیم .

وی درباره خرید کتاب هم گفت: به دلیل سیاست های اجرایی وزارت خانه در سال گذشته کتابی به شکل مستقیم از ناشران استان خریداری نشد اما اگر بنا به خرید هم باشد و برنامه ای دراین خصوص اجراشود ،قطعا از کتاب های پرمحتوا خرید خواهیم کرد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین درپایان تصریح کرد: درنمایشگاه کتاب تهران قرار بود تا تعاونی ناشران استان شرکت نمایند اما ظاهراً به دلیل قوانین جاری و حاکم بر نمایشگاه این تعاونی نیز موفق به حضور نشده و ناشران در نظر دارند به صورت مجازی در این نمایشگاه حضور یابند.