۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » ورزش » ورزش ایران
  • شناسه : 1637
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
  • ارسال توسط :
درآمدها و هزینه‌ ها ی استقلال و پرسپولیس  مشخص نیست
درآمدها و هزینه‌ ها ی استقلال و پرسپولیس  مشخص نیست
خانه ملت

درآمدها و هزینه‌ ها ی استقلال و پرسپولیس مشخص نیست

سالهاست صحبت واگذاری این دو باشگاه می‌شود ولی تاکنون زمینه آن فراهم نشده است.

سید فرید موسوی درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: یکی از موانع واگذاری دو شرکت استقلال و پرسپولیس آن است که این دو صورت‌های مالی مورد تایید را ندارند و این مسئله به دلیل کوتاهی سهام‌دار فعلی است؛ همچنانکه در پرونده تحقیق و تفحص از باشگاه‌های زیر نظر وزارت ورزش نیز موضوع شفاف نبودن مدیریت منابع در این باشگاه‌ها مورد اشاره قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: درآمدها و نحوه هزینه‌کرد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سالهاست که مشخص نیست؛ بنابراین نبود صورت‌های مالی یکی از موانع ارائه آن‌ها در بورس است.

وی دومین عامل را وجود مدعیانی در ارتباط با برند این دو باشگاه دانست و توضیح داد: مدعیانی در خصوص برند این باشگاه‌ها وجود دارند بنابراین این پرونده‌ها باید به نتیجه برسد زیرا ممکن است پس از بررسی آنها در دادگاه، سرمایه خریدار از بین رود.

رییس فراکسیون جوانان مجلس همچنین گفت: سومین مانع آن است که این دو باشگاه سهامی خاص هستند و دولت برای اینکه زمینه واگذاری آنها در بورس را فراهم کند، باید آنها را به سهامی عام تبدیل کند.

موسوی ادامه داد: اگر صرفا مشکل مالیات وجود می‌داشت، این مساله قابل حل بود ولی دولت باید این موانع را ساماندهی و به نوعی جمع‌ بندی کند تا امکان واگذاری فراهم شود.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه این موانع لاینحل نیست، افزود: مادامی که هیچ قدمی برای حل موضوع برداشته نشود، نمی‌شود آن را واگذار کرد اما نکته جالب آن است که سالهاست صحبت واگذاری این دو باشگاه می‌شود ولی تاکنون زمینه آن فراهم نشده و فقط در حد شعار بوده است.