۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » انرژی » قزوین
  • شناسه : 35825
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
  • ارسال توسط :
۶۸  درصد از برق استان در حوزه تولید، مصرف می شود
۶۸  درصد از برق استان در حوزه تولید، مصرف می شود

۶۸ درصد از برق استان در حوزه تولید، مصرف می شود

مصرف انرژی به ویژه در استان قزوین، نشان از چرخه تولید در کشور دارد .

وقایع خبری: مراسم تقدیر از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین به عنوان مدیرموفق در همکاری و هم افزایی با قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا (ص)سپاه حضرت صاحب الامر (عج) استان قزوین در جهت پشتیبانی و رفع موانع تولید با حضور سرهنگ عباسی، دبیر قرارگاه صنعتی سپاه استان و سرهنگ ابراهیم یرلی معاونت روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در محل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد.

مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این مراسم بیان کرد: حدود ۶۸ درصد از برق استان در حوزه تولید، مصرف می شود و این نشان دهنده این است که استان قزوین مولد است. مصرف انرژی به ویژه در استان قزوین، نشان از چرخه تولید در کشور دارد و امسال نیز برنامه های در استان جهت صرفه جویی در مصرف انرژی اعمال خواهد شد.

وی گفت: در حوزه ارز دیجیتال، استان قزوین خوب عمل کرده است به طوری که بیشترین جمع آوری و گزارش را داشته ایم. دلیل اصلی این امر، تعرفه های مختلف در حوزه کشاورزی و صنعت است که جذابیت دارد. در این موضوع سخت گیری ها اعمال شده و جرایم را اخذ کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین عنوان کرد: ما یک صنعت زیر ساختی هستیم که زیر ساخت همه زیر ساخت ها هستیم. لذا چندین مورد مصوبات خوب در طول سال گذشته به تصویب رسید و از ابتدا تحویل دولت تا کنون ۵۳۰۰ مگاوات تولید محقق شده است و این اتفاق خیلی خوبی است که تقریبا در طول یک سال و نیم تزریق به شبکه داشته ایم.

وی افزود: امروز نیازمند فرهنگ سازی برای میزان مصرف انرژی هستیم. سال گذشته در بحث پاداش ها، ۴۹ میلیارد تومان در قبوض همه مشترکین در حوزه خانگی، صنعت و کشاورزی اعمال شد که به ازای هر یک کیلوات سال گذشته یک به پنج بود اما امسال این میزان به یک بیست تغییر یافته است و به ازای هر یک کلیوات ۲ هزار تومان پاداش می دهیم یعنی هرکسی مصرف انرژی برق خود را به ازای مصرف مشابه سال گذشته پایین بیاورد، معادل ۲ هزار تومان پاداش دریافت می کند محدودیت الگو ی

مصرف هم ندارد و امسال حتی پر مصرف ها اگر مصرف انرژی برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند، مشمول دریافت پاداش خواهند شد.

خواجه وند اضافه کرد: این امر نشان می دهد که مدیریت مصرف انرژی می تواند به تنهایی یک نیروگاه مجازی باشد و عملا با این کار مدیریت سمت تقاضا رقم می خورد.

وی تصریح کرد: در بحث انرژی های نو در استان، اتفاقات خوبی رقم خورده است و ۱۶۷ مگاوات از ۴۹۰ مگاوات انرژی بادی کل کشور در استان قزوین است. یعنی بیش از یک سوم انرژی بادی در استان قزوین تولید می شود و به دلیل همان تونل بادی و کریدر بادی است که از منجیل وجود دارد که تا ساوه ادامه دارد و از تزریق استان قزوین به شبکه تزریق می شود که تا ۵ هزار مگاوات می تواند پوشش بدهد و مستعد احداث تا ۵ هزار مگاوات در این انرژی باد هستیم و این نعمت در استان قزوین است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در پایان بیان کرد: با تفاهم نامه ای که در اوایل سال گذشته بین استانداری قزوین و  ساتپا منعقد شد، تقریبا ۳ هزار مگاوات تفاهم نامه بادی و خورشیدی ایجاد شد که شامل ۱۴۰۰ مگاوات انرژی در حوزه خورشیدی و ۱۶۰۰ مگاوات در حوزه بادی است. در حوزه تولید انرژی خورشیدی نیز شهرک انرژی به مساحت ۷۸۰ هکتار در زین آباد بوئین زهرا که مشرف به دو پست حسین آباد و پست دشتابی است، کلنگ زنی می شود