۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 30215
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۴۳
  • ارسال توسط :
یک کتاب خوب برای بچه های خوب :آگوس و هیولاها
یک کتاب خوب برای بچه های خوب :آگوس و هیولاها

یک کتاب خوب برای بچه های خوب :آگوس و هیولاها

این کتاب به همت نشر هوپا و با رعایت حق کپی رایت در دسترس کودکان و والدین آنان قرار گرفته است.

«آگوس و هیولاها»، مجموعه‌ داستان‌هایی نوشته «ژائومه کوپونس» برای سال‌های پایانی مقطع ابتدایی ترجمه و روانه کتابفروشی‌ها شده است. به تازگی چاپ دوم هفتمین جلد از این مجموعه که ترجمه‌اش را «سعید متین» بر عهده داشته به همت نشر هوپا منتشر شده، تصویرگری کتاب هم کار «لیلیانا فورتونی» بوده که آن را می‌توان بخش مهمی از جذابیت این کتاب برای مخاطبان کم سن‌ و سال دانست. عنوان هفتمین جلد این مجموعه «جشنواره بازی‌های رومیزی» است.
چند صفحه نخست به معرفی شخصیت‌هایی که در این جلد درباره آنان می‌خوانید اختصاص پیدا کرده، اینکه هر کدام چکاره‌اند و قرار است چه کنند! حتی قهرمان‌های داستان و شخصیت‌های بدجنس‌ آن همان ابتدا معرفی شده‌اند.
«آگوس پیانولا» شخصیت اصلی داستان، پسربچه‌ای است که قرار شده از طرف مدرسه اردو برود، به نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رومیزی! این همان چیزی است که باعث تعجب او شده، باورش نمی‌شود همچنین جایی وجود دارد. با خوشحالی همراه باقی همکلاسی‌ها سوار اتوبوس مدرسه می‌‌شوند و…  .
کتاب تلفیقی از دیالوگ‌هایی است که بین بچه‌ها رد و بدل می‌شود و البته داستانی که نویسنده در اغلب صفحات پیش روی مخاطبان گذاشته است؛ از این بابت «آگوس و هیولاها» تا حد زیادی جذابیت‌های بصری کتاب‌های کمیک استریپ را هم دارد. شخصیت‌های داستان در خلال روایت ماجراها با بازی‌های مختلفی آشنا می‌شوند، از فوتبال دستی گرفته تا شطرنج و حتی بازی‌هایی که نیازمند یکجا نشستن و تمرکز زیاد هستند.
در صفحات آغازین کتاب، کودکان می‌توانند معرفی مختصری درباره نویسنده و تصویرگر کتاب را بخوانند، اینکه کوپونس بیش از پانزده سالی می‌شود که می‌نویسد، هم برای کودکان و هم مخاطبان بزرگسال. نوشته‌های او تنها داستانی نیستند، ترانه، فیلمنامه و نمایشنامه هم نوشته است. فورتونی هم مانند نویسنده کتاب اهل بارسلوناست و عمده وقت خود را صرف طراحی و تصویرگری می‌کند.
این کتاب به همت نشر هوپا و با رعایت حق کپی رایت در دسترس کودکان و والدین آنان قرار گرفته است. اگر علاقه‌مند به تهیه مجموعه کامل «آگوس و هیولاها» هستید سری به صفحه این مؤسسه نشر در فضای مجازی بزنید. در صفحات پایانی کتاب هم توضیحاتی درباره جلدهای این مجموعه آمده است.