۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 1550
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
  • ارسال توسط :
یکی از ویژگی‌های گام دوم انقلاب توجه به معنویت و اخلاق است
یکی از ویژگی‌های گام دوم انقلاب توجه به معنویت و اخلاق است
سردار علی حاجیان:

یکی از ویژگی‌های گام دوم انقلاب توجه به معنویت و اخلاق است

مردم و دستگاه‌ها هرکدام باید با شناخت سهم خود در امنیت، به دنبال ایفای نقش خود باشند.

نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند امنیت پایدار را برقرار کند و مردم و دستگاه‌ها هرکدام باید با شناخت سهم خود در امنیت، به دنبال ایفای نقش خود باشند.

سردار علی حاجیان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در فرماندهی پلیس راه استان قزوین برگزار شد، افزود: در مقایسه با سایر استان‌های کشور و با توجه به فاکتورهایی همچون جمعیت، تراکم جمعیت و جغرافیا وضعیت امنیت در استان قزوین، یک وضعیت مطلوب و قابل قبول است.

وی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری، تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های گام دوم انقلاب توجه به معنویت و اخلاق است و با توجه به اینکه پلیس در مواجهه حضوری با همه اقشار و تهدیدات جامعه است اگر دارای مصادیقی همچون ایثار، ایمان و فداکاری برای جامعه نباشد هرگز موفق نخواهد بود.

حاجیان اضافه کرد: اقتصاد یکی از فرازهای مهم گام دوم انقلاب است و پلیس نیز به این امر واقف است که اقتصاد قدرتمند و تولید ملی تنها در سایه یک توسعه پایدار و امنیت مطلوب محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: عدالت و مبارزه با مفاسد اجتماعی یکی از کلیدی‌ترین کلمات و واژه‌های گام دوم انقلاب است و پلیس در تحقق آن نقشی کلیدی و مهم ایفا خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان قزوین از تلاش ناجا برای تحقق استقلال و آزادی و همچنین صیانت از سبک زندگی ایرانی اسلامی به عنوان فرازهای مهم گام دوم انقلاب خبر داد و عنوان کرد: پلیس ماموریت‌های خود را در راستای این چراغ راه تدوین خواهد کرد.

وی با اشاره به سوانح رانندگی در استان تصریح کرد: شاهد کاهش ۲۹ درصدی تصادفات فوتی نسبت به مدت سال گذشته هستیم که این شرایط برگرفته از اجرای طرح‌های هوشمندانه پلیس با هدف خاصی براساس زمان و جغرافیا در پلیس راه انجام شد که این کاهش حاصل تعامل مناسب پلیس با سایر دستگاه‌ها بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین گفت: تمام سازمان ها در ایمنی جاده ها و تصادفات نقش دارند و باید به معنای واقعی حضور داشته باشند که در این صورت میزان تصادفات بیشتر از این میزان کاهش می‌یابد.

وی اظهار کرد: در بخش متوفیان تصادف شاهد کاهش ۲۴ درصدی و در سرقت از منزل شاهد کاهش ۱۹ درصدی بودیم و طرح‌هایی نیز در این حوزه انجام شده است.

سردار حاجیان مطرح کرد: سرقت در اماکن خصوصی ۱۰ درصد کاهش یافته است و در بخش سرقت‌های خُرد شاهد افزایش بودیم و افزایش ۷۱ درصدی کشف سرقت مغازه را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در اماکن خصوصی و کشف ۱۶ درصد افزایش داشتیم و افزایش ۱۵ درصدی کشف سرقت موتورسیکلت، ۳۷ درصد افزایش کشف قطعات خودرو، سرقت احشام ۱۶ درصدافزایش کشف داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین اضافه کرد: در بحث موادمخدر موضوع خرده فروشان مطرح است که استفاده از موادمخدر باعث ناامنی شده است و برنامه ما دستگیری خرده فروشان و معتادان متهاجر و تحویل به کمپ‌ها است.

سردار حاحیان یادآور شد: در دستگیری معتادین در ۴ ماه اول سال ۸۱ درصد افزایش داشتیم و اگر ظرفیت کمپ‌ها افزایش یابد می توانیم تمام معتادان سطح شهر را جمع آوری کنیم.

وی افزود: در کشف و دستگیرشدگان قاچاق کالا سه درصد رشد داشتیم و انواع کشف موادمخدر ۲۲ درصد با بیش از ۸۰۰ کیلودر مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم و تریاک ۲۶ درصد افزایش صورت گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین مطرح کرد: در کشف سایر مواد مخدر به ویژه شیشه ۱۷۲ درصد رشد داشتیم.

وی گفت: کاهش ۷۱ درصد تصادفات فوتی و ۱۰ درصدی تصادفات خسارتی از جمله اقدامات پلیس راهور استان در چهار ماهه ابتدای سال بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: طرح تابستانی شروع شده و در این طرح تمرکز بر برخورد با رانندگان حادثه ساز است و ۵۰ تیم گشتی در محورهای مواصلاتی حضور موثری دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات به علت خواب آلودگی و خستگی است یادآور شد: راه اندازی خودروهای نامحسوس در دستور کار ما است و توانستیم ناوگان کنترل نامحسوس را افزایش دهیم و در حال حاضر ۹ دستگاه را در اختیار داریم.

سردا حاجیان گفت: در سه ماهه ابتدای امسال از ۱۶۶ هزار و ۳۷۸ تماسی که با نیروی انتظامی گرفته شد ۴۸ درصد قابل‌رسیدگی و عملیاتی بوده، ۵۰ درصد راهنمایی و ارشاد صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در سه ماه اول یک هزار و ۴۹۰ پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری‌ها در استان ارجاع داده شده و ۶۷۳ نفر آنها به مصالحه ختم شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین مطرح کرد: در ۸۱ درصد پرونده‌هایی که به مراکز ارجاع داده شد موفق بودیم و بیشتر مسالحه مربوط به مسایل خانوادگی بوده و بیش از ۶ هزار جلسه مشاوره و ۴۷ جلسه آموزشی برگزار شده است.