۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » دسته‌بندی نشده » صنعت، معدن و تجارت » قزوین
  • شناسه : 34894
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
  • ارسال توسط :
گروه «ائتلاف اتحاد پیشرو » به سوال خبرنگاران رسانه ها پاسخ دادند
گروه «ائتلاف اتحاد پیشرو » به سوال خبرنگاران رسانه ها پاسخ دادند

گروه «ائتلاف اتحاد پیشرو » به سوال خبرنگاران رسانه ها پاسخ دادند

تقویت وزارت خارجه یک رویکرد آینده نگرانه است.

امروز اگر سرمایه گذار خارجی ببیند در اتاق بازرگانی قزوین یک نمایندگی وزارت خارجی هم دایر شده حتما با اعتماد به نفس بالاتری وارد استان می شود .

گروه ائتلاف اتحاد پیشرو در جمع خبرنگاران حضور یافته و ضمن تشریح برنامه های خود برای اداره دوره بعدی اتاق بازرگانی استان قزوین به سوالات فعالان رسانه پاسخ گفتند.

مهندس مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین و سرلیست ائتلاف اتحاد پیشرو در ابتدا با ارائه گزارش کوتاهی در خصوص مهمترین اقدامات انجام شده توسط تیم هیئت رئیسه اتاق در چهارسال گذشته گفت: اقدامات متعدد و تاثیرگذار دوره گذشته متعدد و متنوع بوده که در این فرصت کوتاه فقط می توان به صورت اجمالی به برخی اشاره و از آن عبور کرد اما هر کدام از آن ها در بدترین شرایط اقتصادی صورت گرفته که می تواند بیانگر عزم جدی تیم هیئت رئیسه در حل مشکلات و حرکت به سمت تعالی محسوب شود.

سرلیست «ائتلاف اتحاد پیشرو» در خصوص احداث ساختمان جدید اتاق بازرگانی نیز گفت: در گذشته در یک بنای قدیمی یک طبقه مستقر بودیم و اگر یک هیئت ۱۵ نفره خارجی و یا میهمانان داخلی به قزوین سفر می کرد امکان برگزاری یک جلسه آبرومند را نداشتیم و امروز ساختمانی با ۱۱ هزار مترمربع زیربنا در چند طبقه ساخته شده که نه تنها نیازهای اتاق بازرگانی را تامین کرده بلکه توانسته ایم فضاهایی را در اختیار تشکل های تخصصی صنفی و کمیسیون های تخصصی و وزارت خارجه قرار دهیم.

photo_2023-03-06_09-48-38

مهندس بخشنده بیان کرد: این ساختمان زیبا و کارآمد امروز از نظر معماری، هنر تزئین ایرانی و بهره گیری از هنرمندان کشور یک ظرفیت ارزشمند برای معرفی شایستگی و توانمندی فعالان اقتصادی است که می تواند کانون نشست های تخصصی در حوزه صنعت و کشاورزی و معدنی باشد و در صورت حضور هیئت های خارجی بهترین مکان برای نشست های تجاری محسوب شود.

وی اضافه کرد: ضمن این که این ساختمان متعلق به اعضای اتاق بازرگانی است و اگر ما هم نبودیم ارزش اقتصادی آن به اعضا تعلق دارد که یک حرکت و عملکرد ارزشمند و درخشان در این دوره محسوب می شود.

بخشنده در پاسخ به سوالی در خصوص علت حضور یک بانوی کارآفرین و تولیدکننده در این ائتلاف اظهارداشت: این حضور بیانگر توانمندی گروه است و اعتقاد داریم باید روزی مسئولیت بیشتری به بانوان داد و ایشان( محبوبه منفرد) از بهترین کارآفرینان و تولیدکنندگان ملی است که می تواند در رسیدن اتاق به اهداف متعالی خود موثر باشد.

وی افزود: ضمن این که همه تصمیمات ابتدا در هیئت رئیسه مطرح شده و پس از موافقت اعضا اجرا می شد و صورت مالی  تشکل ها هر سال پس از حسابرسی به هیئت نمایندگان ارائه می شود و همه چیز شفاف و روشن است.

مهندس بخشنده گفت: امروز برخی اتاق های بازرگانی سرمایه های خود را بعنوان سپرده در بانک می گذارند و سود می گیرند ولی ما در یک حرکت خداپسندانه و انسان دوستان این سرمایه را در امور خیریه هزینه کردیم البته این اقدام با صرفه جویی در برخی امور صورت گرفت و برای نمونه برخی کارها را به پیمانکار ندادیم تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

وی در خصوص استقرار موقت دفتر وزارت خارجه در ساختمان جدید اتاق بازرگانی که مورد انتقاد برخی نیز واقع شده نیز گفت: تقویت وزارت خارجه یک رویکرد آینده نگرانه است و در گذشته دفتر وزارت خارجه که در واقع خود وزارت خارجه است هیچ کارآیی نداشت و حتی مکانش مناسب نبود و در آستانه تعطیلی قرار داشت در حالی که برای فعالان اقتصادی این نمایندگی یک ظرفیت ارزشمند است.

مهندس بخشنده در پایان به خبرنگاران گفت: امروز اگر سرمایه گذار خارجی ببیند در اتاق بازرگانی قزوین یک نمایندگی وزارت خارجی هم دایر شده حتما با اعتماد به نفس بالاتری وارد استان می شود و در کنار آن راه اندازی پلیس بین الملل به ما کمک خواهد کرد تا مشکل فعالان اقتصادی در برخی مواقع که با بازرگانان خارجی ایجاد می شود حل شده و یا از کلاهبرداری های خارج از مرزها پیشگیری کند و این موارد از ابزارها و امکانات خلق ثروت خواهد بود.

photo_2023-03-08_10-18-00