۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23222
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
  • ارسال توسط :
کیفیت و  سلامت واکسن‌های کرونا برای ما بسیار حائز اهمیت است
کیفیت و  سلامت واکسن‌های کرونا برای ما بسیار حائز اهمیت است

کیفیت و سلامت واکسن‌های کرونا برای ما بسیار حائز اهمیت است

بنا داریم در سال ۱۴۰۰ تولید داخلی انسولین را گسترش دهیم.

وقایع خبری– رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مطالعات بالینی واکسن‌های ایرانی کرونا به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم تا پایان خرداد چند محموله میلیونی تولید داخل از شرکت‌های واکسن ساز دریافت کنیم.

دکتر شانه ساز افزود: براساس برنامه ریزی‌ها تا مهر ۱۰ میلیون دوز واکسن از شرکت‌های داخلی دریافت خواهیم کرد و در حال حاضر تمام مراحل مطالعات به دقت بررسی می‌شود.
وی گفت: مرحله سوم مطالعات بالینی شرکت‌های داخلی کاملا رصد می‌شود و به محض دریافت تائیدیه‌ها می‌توانند تولیداتشان را برای مصرف عموم، تحویل وزارت بهداشت بدهند.
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: کیفیت و سلامت واکسن‌ها ی کرونا برای ما بسیار حائز اهمیت است و ما با حساسیت بالا این موضوع را دنبال می‌کنیم تا هیچ نگرانی وجود نداشته باشد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره تامین ارز دارو گفت: اگر وضعیت تامین ارز دارو از منابع در دسترس بهبود پیدا نکند ممکن است خطر کمبود دارو و مواد اولیه دارویی بروز کند.
آقای دکتر شانه ساز افزود: فعلا مشکل جدی در تامین دارو نداریم، اما نگران تامین ارز مورد نیاز هستیم و امیدواریم با همکاری بانک مرکزی بتوانیم به این کار سرعت بدهیم.
وی درباره تامین انسولین افزود: در ماه گذشته ۴ میلیون قلم انسولین توزیع شده است و همچنین در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون قلم انسولین وارد کشور شد.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر شناسایی بیماران مصرف کننده انسولین تکمیل شود و بیماران برای معرفی خود مراجعه کنند ما می‌توانیم مصرف را مدیریت کنیم تا کمبودی ایجاد نشود و انسولین از زنجیره خارج نشود.
وی افزود: بنا داریم در سال ۱۴۰۰ تولید داخلی انسولین را گسترش دهیم، اما متاسفانه تحریم و مشکل تامین ارز سرعت این کار را کاهش داده است.