۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » پاسخ مسئولین » جامعه
  • شناسه : 38517
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۳۴
  • ارسال توسط :
کودکان و زنان؛ بیشترین قربانیان حملات صهیونیست‌ها به غزه
کودکان و زنان؛ بیشترین قربانیان حملات صهیونیست‌ها به غزه

کودکان و زنان؛ بیشترین قربانیان حملات صهیونیست‌ها به غزه

وزیر بهداشت در نشست اضطراری سازمان جهانی بهداشت ۷۰ درصد قربانیان حملات صهیونیست‌ها به غزه را کودکان و زنان اعلام کرد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در سخنرانی خود در هفتمین نشست اضطراری سازمان جهانی بهداشت با موضوع غزه با بیان اینکه شاهد وقوع فاجعه انسانی در فلسطین هستیم، گفت: تعداد قربانیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از ۱۷ هزار نفر رسیده است که ۷۰ درصد قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

وزیر بهداشت در این نشست که به صورت وبیناری برگزار شد، با اشاره به زخمی شدن بیش از ۴۶ هزار نفر از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون، افزود: نظام مراقبت‌های بهداشتی در فلسطین به طور کامل از بین رفته است و ده‌ها بیمارستان و مرکز بهداشتی به علت حملات مداوم رژیم اشغالگر صهیونیستی، قادر به ارائه خدمات (بهداشتی- درمانی) نیستند.

بهرام عین اللهی دخالت فوری و قاطع بین المللی را برای توقف جنایات جنگی و اقدامات نسل کشی رژیم صهیونیستی خواستار شد و از دبیر کل سازمان ملل متحد، به دلیل استناد به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل، هشدار رسمی به شورای امنیت درباره تهدید جهانی ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و درخواست آتش بس، قدردانی کرد.

وزیر بهداشت با محکوم کردن اقدام برخی کشور‌ها در وتوی قطعنامه‌های آتش بس ضد مردم مظلوم غزه، گفت: بر اساس قوانین بین المللی، همه کشور‌ها به ویژه کشور‌هایی که خود را به اصطلاح مدافع حقوق بشر می‌دانند، باید نسبت به نقش خود در این وضعیت فاجعه بار پاسخگو باشند.

بهرام عین اللهی با تاکید بر آمادگی وزارت بهداشت کشورمان برای کمک به نظام سلامت غزه گفت: وزارت بهداشت ایران آماده اعزام فوری کارکنان بهداشتی و پزشکی برای رسیدگی به نیاز‌های فوری و ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در غزه است.

وزیر بهداشت با ارائه پیشنهادی مبنی بر بسیج منابع و امکانات کشور‌های عضو سازمان جهانی بهداشت برای از بین بردن این وضعیت ناراحت کننده در غزه، گفت: نظارت دقیق بر کمبود منابع ضروری مانند تجهیزات پزشکی، سوخت، آب آشامیدنی و سایر نیاز‌های اساسی و نیز رسیدگی به آوارگان و کنترل شیوع بیماری‌ها با اتخاذ تدابیر، ضروری است.

بهرام عین اللهی گفت: با توجه به نبود دسترسی کامل به منطقه غزه، لازم است سازمان جهانی بهداشت با بررسی وضعیت فعلی غزه و با کمک همه کشور‌های عضو، برنامه عملیاتی برای پاسخ به فوریت‌ها و نیازمندی‌های مردم غزه تهیه کند.

وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت هماهنگی وزارتخانه‌های بهداشت کشور‌های عضو سازمان جهانی بهداشت و سایر شرکا در ارائه پاسخ به فوریت‌های سلامت در غزه، گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران طرح عملیات اضطراری برای رسیدگی فوری به مردم مظلوم غزه تهیه کرده است که می‌تواند با سازمان جهانی بهداشت به اشتراک گذارد.