۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 36762
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۱۵
  • ارسال توسط :
کوبا برای تیم ملی والیبال ایران نتیجه شکست راثبت کرد
کوبا برای تیم ملی والیبال ایران نتیجه شکست راثبت کرد

کوبا برای تیم ملی والیبال ایران نتیجه شکست راثبت کرد

تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳، سه بر دو مغلوب کوبا شد تا ملی‌پوشان کشورمان این رقابت‌ها را با دو برد و ۱۱ امتیاز به پایان برسانند. سید محمد موسوی، بردیا سعادت، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، محمد ولی زاده و محمدرضا موذن ترکیب شروع کننده تیم ایران […]

تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳، سه بر دو مغلوب کوبا شد تا ملی‌پوشان کشورمان این رقابت‌ها را با دو برد و ۱۱ امتیاز به پایان برسانند.

سید محمد موسوی، بردیا سعادت، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، محمد ولی زاده و محمدرضا موذن ترکیب شروع کننده تیم ایران برابر کوبا در ست نخست این مسابقه بودند.

  تیم ایران این مسابقه را در حالی آغاز کرد که در دیدار قبلی مقابل آرژانتین سه بازیکن خود را (حاجی‌پور، شریفی و کریمی) به دلیل مصدومیت از دست داد.

  علی حاجی پور قطر پاسور از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد که با درخواست کادر فنی و موافقت مسئولانِ برگزاری این رقابت‌ها، احسان دانش دوست جایگزین وی شد.

  مرتضی شریفی نیز امکان حضور در ترکیب تیم ایران مقابل کوبا را به دست نیاورد و جواد کریمی نیز در ترکیب شروع کننده قرار نگرفت.   مردان والیبال ایران نتیجه دست نخست این مسابقه را ۲۵ بر ۲۲ به کوبا واگذار کردند، اما در ست دوم ۲۸ بر ۲۶ به پیروزی رسیدند تا از نظر ست شماری یک بر یک برابر شوند.

دست سوم این مسابقه نیز ۲۵ بر ۲۳ به سود کوبا به پایان رسید تا نماینده نورسکا دریافت یک امتیازش از این دیدار قطعی شود، اما تیم ایران در دست چهارم ۳۰ بر ۲۸ به پیروزی رسید تا این مسابقه به دست حساس پنجم کشیده شود.  

در نهایت تیم ملی والیبال ایران در دست پنجم این مسابقه نیز ۱۵ بر ۱۰ نتیجه را به حریف واگذار کرد تا سه بر دو مغلوب این تیم شده باشد و یک امتیاز از کوبا بگیرد.

  بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ را با دو پیروزی شامل برد برابر چین در هفته نخست و آلمان در هفته دوم و در مجموع کسب ۱۱ امتیاز به پایان رساند. ملی‌پوشان کشورمان در دیدار با تیم‌های لهستان، هلند، بلغارستان، آرژانتین و کوبا سه بر دو مغلوب شدند تا از این مسابقه‌ها پنج امتیاز کسب کنند.  

حضور تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها و صادر نشدن ویزای آمریکا برای بازیکنان اصلی و سه نفر از کادر فنی از جمله بهروز عطایی سرمربی، شرایط بسیار سختی برای مردان والیبال ایران فراهم کرد.   محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی در نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی به کارشکنی آمریکا و مشکل صدور ویزای این کشور برای همه بازیکنان و نفرات اصلی تیم در هفته سوم لیگ ملت‌ها در آناهایم آمریکا اعتراض کرد.

  پس از پیگیری و مذاکرات متعدد، هیئت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال موضوع ویزای تیم ایران را به صورت خاص بررسی و در یک تصمیم بی‌سابقه مصوب کرد؛ در صورتی که آمریکا به نفرات اصلی تیم ایران ویزا ندهد، امتیازات ایران و حریفانش در هفته سوم این رقابت‌ها در رده بندی جهانی تاثیری نخواهد داشت و نتایج بازی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در جایگاه جهانی‌اش تاثیر منفی نداشته باشد.  

بر این اساس فدراسیون والیبال ایران با هماهنگی سرمربی تیم ملی، این امتیاز فدراسیون جهانی را پذیرفت و مقرر شد که نتایج چهار مسابقه ایران با فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا در رده‌بندی فدراسیون جهانی تاثیری نداشته باشد.