۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 39839
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
  • ارسال توسط :
کمک ۱۶ میلیاردی مردم در جشن نیکوکاری
کمک ۱۶ میلیاردی مردم در جشن نیکوکاری

کمک ۱۶ میلیاردی مردم در جشن نیکوکاری

رسیدگی به ایتام و محسنین مورد تاکید قرآن است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: بر اساس آخرین اطلاعات حدود ۱۶ میلیارد تومان مساعدت‌های نقدی و کالایی بوده که امیدواریم تا پایان سال به ۲۳ میلیارد تومان برسد.

مدیرکل کمیته امداد در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: اطعام مهدوی به نیابت از امام زمان (عج) در نیمه شعبان آغاز شد و ۲۲ هزار پرس غذا در بین نیازمندان توزیع شد. در برنامه‌های ماه رمضان نیز ادارات مربوط به کمیته امداد و ۱۸۵ مرکز نیکوکاری با افطاری ساده، توزیع بسته‌های غذایی و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان را در طول ماه رمضان ادامه خواهند داد.
ظاهری گفت: در کنار کمیته امداد، خیرین و بسیج هم در این اطعام حضور دارند. محور کار بر روی بسته‌های معیشتی قرار داده شده است. رضایتمندی جامعه هدف از بسته‌های معیشتی بیشتر است. از مردم متدین استان خواهشمندیم از اطعام نیازمندان غفلت نکنند. در خانواده‌های تحت پوشش ممکن است سرپرست خانواده حضور داشته باشد، اما توان تامین معاش را نداشته باشد که به افرادتحت تکفل این افراد محسنین گفته می‌شود. رسیدگی به ایتام و محسنین هم مورد تاکید قرآن است.
وی تصریح کرد: تقریبا بدون حامی در بحث ایتام نداریم به جز افرادی که اخیرا به این افراد ملحق شده اند. در شرایط اقتصادی فعلی نیاز است تا توجه بیشتری به نیازمندان مبذول شود. جشن نیکوکاری از ابتدای بهمن ماه با شعار عید همدلی آغاز شد. بر اساس آخرین اطلاعات حدود ۱۶ میلیارد تومان مساعدت‌های نقدی و کالایی بوده که امیدواریم تا پایان سال به ۲۳ میلیارد تومان برسد.
مدیرکل کمیته امداد گفت: نیازمندان بر اساس مقدار لزوم شناسایی شده اند و کمک‌های مردمی به دست این نیازمندان خواهد رسید تا عید نیکویی داشته باشند. زکات فطره جمع آوری شده هم بر اساس شناسایی‌های صورت گرفته پس از عید فطر به حساب نیازمندان واریز خواهد شد.
وی تصریح کرد: مستمری در نظر گرفته شده در سال جاری افزایش ۴۰ درصدی داشت که در سال آینده افزایش ۳۰ درصدی خواهد داشت. مستمری یک نفره در سال جاری ۷۶۴ هزار تومان، خانواده دو نفره یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، سه نفر یک میلیون و ۵۲۸ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۹۶۴ هزار تومان و پنج نفره به بالا دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. افراد تحت پوشش علاوه بر این مبالغ کمک معیشتی از خدمات دیگری بهره مند می‌شوند.