۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » رادیو و تلویزیون » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 32607
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
  • ارسال توسط :
کلاهبرداری با آرم صداوسیما؛متهمان دستگیرشدند
کلاهبرداری با آرم صداوسیما؛متهمان دستگیرشدند

کلاهبرداری با آرم صداوسیما؛متهمان دستگیرشدند

این افراد سودجو در تحقیقات انجام شده به کلاهبرداری با شیوه ذکر شده اعتراف کردند .

رئیس پلیس فتای فراجا از شناسایی تعدادی کلاهبردار حرفه‌ای با شگرد برقراری تماس صوتی از بستر پیام رسان‌های موبایلی و جعل آرم صداوسیما خبر داد.

سردار وحید مجید گفت : با وصول پرونده‌های متعددی به پلیس فتای یکی از استان‌ها با موضوع مزبور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: متهمان پرونده درطی برقراری تماس صوتی با شهروندان در بستر پیام رسان‌های موبایلی و اعلام برنده شدن در قرعه کشی با آرم صدا و سیما اقدام به اخذ اطلاعات شخصی، بانکی و به دنبال آن فعال سازی سامانه‌های بانکداری الکترونیک می‌کردند و در نهایت از حساب مال باختگان برداشت غیرمجاز داشتند.

رئیس پلیس سایبری کشور ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا، در نهایت متهمان پرونده مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از اخذ مجوز‌های قضایی دستگیر شدند.

وی خبر داد: این افراد سودجو در تحقیقات انجام شده به کلاهبرداری با شیوه ذکر شده اعتراف کردند و در بررسی‌های صورت گرفته تاکنون تعداد ۶۳ نفر مال باخته با ارزش ریالی بالغ بر ۴ میلیارد ریال شناسایی شده اند.

رئیس پلیس فتا فراجا بیان داشت: برابر اقدامات فنی و تخصصی واحد‌های پلیس فتا استان‌ها، از ابتدای امسال ۱۷۶ باند در زمینه کلاهبرداری رایانه‌ای شناسایی و ۳۲۹ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.