۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » جامعه » حوزه و دانشگاه » قزوین
  • شناسه : 500
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
  • ارسال توسط :
کسادی کتاب خوانی در میان متدینین یک آفت خطرناک است
کسادی کتاب خوانی در میان متدینین یک آفت خطرناک است

کسادی کتاب خوانی در میان متدینین یک آفت خطرناک است

استان قزوین پرونده افتخار آمیزی دارد و روزگاری در اوج حاکمیت شیعه مرکز کشور بوده است.

به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) بنیانگذار فقه شیعه مراسمی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد.

در این مراسم که آیت الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت الله عبدالکریم عابدینی ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، حجت الاسلام علی قابل ، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، داوود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمع زیادی از مردم قزوین حضور داشتند در سوگ ششمین اختر تابناک امامت و ولایت مدیحه سرایی شد.

احمد خاتمی در این مراسم با تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) و گرامی داشت یاد شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش گفت : حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) ۴ هزار شاگرد را تربیت کرده در شرایطی که مدینه زمان پیامبر (ص) بسیار کوچک و حتی از یک روستا کوچک‌تر بود اما هزاران شاگرد تعلیم یافتند.

وی اظهارداشت: هنر امام جعفر صادق (ع) این بود که حوزه را به خانه‌ها برد و ما باید بسیج دینی را با بردن فرهنگ حوزه به خانه‌ها محقق کنیم.

خاتمی گفت: امروز فضای مجازی پیامدهای زیادی دارد و موجب شده حتی کتاب خوانی تحت تأثیر قرار گیرد در حالی که در فضای مجازی ای کاش دنبال کتاب باشند، اما دنبال شایعات و خبرسازی هستند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: کسادی کتاب خوانی در میان متدینین یک آفت خطرناک است که باید مراقب باشیم و نگذاریم مطالعه در جامعه کم رونق شود و اگر فرهنگ حوزه به خانه‌ها برود مطالعه و کتاب خوانی هم رونق می‌گیرد.

وی گفت: امام صادق (ع) فعالیت فرهنگی را یک کار اصیل و اساسی می‌دانست و این کار فرهنگی بسیار اصیل و ماندگار است و برای همین دشمنان به جان فرهنگ افتاده اند و این حرکت بدون برنامه نیست. اگر در حوزه فرهنگی آسیب ببینیم انقلاب آسیب دیده است و باید مراقب باشیم تا در این حوزه عقب نمانیم.

خاتمی گفت: به کار فرهنگی باید نگاه کاربردی داشته باشیم و طلاب و روحانیون به امور فرهنگی و محراب به عنوان سنگر انسان سازی نگاه کنند و آن را جدی بگیرند و به نماز جماعت اهمیت دهند و جوانان را هدایت و روشن کنند.

امام جمعه موقت تهران یادآورشد: چرا در مجالس گاهی فقط به مداحی بسنده می‌شود در حالی که از علما باید استفاده کنید تا مردم آگاه شوند و از معاد، توحید و قرآن بگویند تا آموزه‌های دینی تقویت شود.

آیت الله احمد خاتمی در ادامه سخنان خود در جمع مردم قزوین در مسجد شیخ الاسلام بیان کرد: توسل به ائمه را هرگز ترک نکنید تا از مسیر الهی و لطف حق خارج نشوید، حتی قرائت قرآن در انسان تحول ایجاد می‌کند.

خاتمی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های روز از جمله سالروز سوء قصد به رهبر انقلاب و هفتم تیر شهادت آیت الله دکتر بهشتی و روز شهادت شهید محراب آیت الله صدوقی، روز سقوط هواپیمای مسافربری توسط ناوگان آمریکا در خلیج فارس و شهادت ۲۹۸ نفر در این حادثه تصریح کرد: از ششم تا ۱۲ تیرماه به عنوان هفته تحلیل حقوق بشر آمریکایی تعیین شده تا در این ایام از جنایت آمریکا پرده برداری شود.

وی گفت: استان قزوین پرونده افتخار آمیزی دارد و روزگاری در اوج حاکمیت شیعه مرکز کشور بوده و قزوین این افتخار را دارد که زمام دین مردم در دست شیخ بهایی بوده است. این شهر روزگاری مدیریت دین را هدایت می کرده و امروز حوزه علمیه با نشاطی دارد که می‌تواند تأثیر گذار باشد.