۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 30760
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۵۲
  • ارسال توسط :
کرونا هنوز  در دنیا پایان نیافته و در برخی کشور‌ها آمار همچنان بالاست
کرونا هنوز  در دنیا پایان نیافته و در برخی کشور‌ها آمار همچنان بالاست

کرونا هنوز در دنیا پایان نیافته و در برخی کشور‌ها آمار همچنان بالاست

جمهوری اسلامی ایران از موفق‌ترین کشور‌ها در مقابله با کرونا بوده است.

وقایع خبری : دکتر بهرام عین اللهی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از موفق‌ترین کشور‌ها در مقابله با کرونا بوده است؛ گفت: نزدیک به دو سه هفته است که تعداد مراجعان جدید، روز به روز کمتر شده و آمار فوتی‌ها یک رقمی بوده و خوشبختانه امروز برای دومین بار آمار فوتی‌ها به صفر رسید که این موفقیت بزرگ جمهوری اسلامی ایران بوده است؛ که به مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و ملت قهرمان ایران تبریک عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه با واکسیناسیون عظیم در کشور و همکاری خوب مردم در رعایت شیوه نامه‌ها بهدشتی، این موفقیت بدست آمده، گفت: کرونا هنوز در دنیا پایان نیافته و در برخی کشور‌ها آمار همچنان بالاست و نباید فکر کنیم که کرونا تمام شده بایستی هوشیار باشیم و مراقبت هایمان و واکسیناسیون را ادامه دهیم.

وزیر بهداشت گفت: بایستی از زحمات شبانه روزی کادر سلامت در این دو سال و خورده‌ای که از کرونا می‌گذرد تشکر کنیم که جانفشانی کردند و تعدادی شهید دادیم و همینطور از دانشمندان عزیز کشورمان که باعث افتخار آفرینی‌هایی شدند و ۶ مرکز تولید واکسن با واکسن‌های بسیار خوب به ارمغان آوردند تشکر و قدردانی کنیم.

دکتر عین اللهی در خصوص آمار پایین واکسیناسیون دوز سوم گفت: ما همچنان از مردم می‌خواهیم بیایند و واکسیناسیون دوز سوم را انجام دهند، اما اگر توصیه جواب ندهد؛ سایتی به نام سایت ایران من در وزارت کشور داریم که افرادی که سه دوز واکسن نمی‌زنند را از یک سری خدمات دولتی محروم می‌کند به طور مثال امسال کسانی که می‌خواهند به حج مشرف شوند حتما باید سه دوز واکسن دریافت کرده باشند. 

وی با بیان اینکه مردم همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، گفت: آنفولانزا در بعضی سال‌ها حالت همه یری داشته و با آنکه از آن شرایط خارج شدیم، اما همچنان آنفولانزا وجود دارد و مردم آنفولانزا می‌گیرند، کرونا هم همینطور خواهد بود تا سال‌ها کرونا وجود دارد، ولی ما امیدواریم که از حالت پاندمی و همه گیری به حالتی در بیاید که به شکل محدود افراد را مبتلا کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: واکسیناسیون کرونا تا سال‌ها ادامه خواهد یافت، اما در سال‌های آینده به شکل داوطلبانه مثل واکسن آنفولانزا خواهد شد.