۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » قزوین » کتاب و ادبیات » هنر و ادبیات آیینی
  • شناسه : 12855
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
  • ارسال توسط :
کتاب ” نماد ایثار ” منتشرشد
کتاب ” نماد ایثار ” منتشرشد

کتاب ” نماد ایثار ” منتشرشد

مشاهده می‌شود که رغبتی برای پاسداشت بزرگانی اینچنین، آن هم در باب دفاع مقدس وجود ندارد.

وقایع خبریکتاب ” نماد ایثار” با هدف تشریح بخشی اززندگی و نقش مرحوم حضرت آیت الله باریک بین در دوران دفاع مقدس، به قلم ” حسن شکیب زاده ” پژوهشگر و مولف عرصه دفاع مقدس تدوین و از سوی انتشارات انتشارات سایه گستر منتشر شد.

در بخشی از مقدمه کتاب شکیب زاده نوشته است : هنوز آیت‌الله باریک‌بین در قید حیات، ولی در بستر بیماری بودند که احساس کردم فرصت مناسبی خواهد بود که با برگزاری همایشی و در حالی که ایشان هم حضور دارند؛ حداقل از خدمات ارزشمند و ماندگارش در طول هشت سال دفاع مقدس قدردانی و تجلیل شود.
یکی از برنامه‌هایی که قرار شد در این ایام اجرا شود؛ انتشار مجله‌ای با محتوای مورد نظر بود. مجله‌ای که اساس آن گفتگو با دوستان، همیاران و بستگان آیت‌الله و صرفا پیرامون خدمات و نقش ارزشمند ایشان در خصوص رویداد تاریخی جنگ تحمیلی بود.
دست به کار شده و اسامی‌استخراج شد برای گفتگو با بیش از ۵۰ نفر. در زمان‌های باقی مانده با همه‌ی آنها تماس گرفته شد. برخی، خاطرات را از یاد برده بودند. برخی در دسترس نبودند و عده‌ای هم تمایل به گفتگو نداشتند. در نهایت عزیزانی که اعلام آمادگی و گفتگو کردند؛ آنانی هستند که مطالب‌شان در این مجموعه مکتوب شده است.
تقریبا کار مصاحبه‌ها در حال به سرانجام رسیدن بود که متاسفانه و به دلایلی برگزاری این همایش منتفی اعلام و گفتگوها هم به آرشیو سپرده شد.
و امروزها که سه سال از عروج این مرد بزرگ می‌گذرد و مشاهده می‌شود که رغبتی برای پاسداشت بزرگانی اینچنین، آن هم در باب دفاع مقدس وجود ندارد؛ بر آن شدم تا گفتگوهایی را که حاصل تلاش دوستان خوب و ارزشمندم در حوزه‌ی روزنامه نگاری بود، از آرشیو خارج و در قالب کتابی، هر چند مختصر در اختیار علاقمندان قرار دهم.

این کتاب حاوی گفتگو با ۲۰تن از یاران، همراهان و مدیران وقت استان، والدین شهدا در مورد آیت الله باریک بین به همراه تعدادی از تصاویر و مستندات مربرطه است .
نماد ایثار ۲۱۶صفحه و در دو هزار جلد به چاپ رسیده است.