۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 38106
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۶
  • ارسال توسط :
کتاب مخاطب شناسی در خانه کتاب بررسی شد
کتاب مخاطب شناسی در خانه کتاب بررسی شد

کتاب مخاطب شناسی در خانه کتاب بررسی شد

کتاب " مخاطب شناسی " از مشهورترین آثار دنیس مک‌کوایل، از پیشگامان نظریه‌های ارتباطات و رسانه‌های جمعی است.

کتاب «مخاطب شناسی» در سرای کتاب خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور جمعی از استادان و دانشجویان رشته ارتباطات نقد وبررسی شد.

مهدی منتظر قائم مترجم این کتاب با اشاره به اینکه ما باید ادبیات هر علم و رشته‌ای را از بزرگان آن رشته یاد بگیریم در این مراسم گفت: ما تا زمانی که روش کار و نوع نگاه و تقسیم بندی منابع و امکانات مان را تغییر ندهیم، فهم درستی از علم و دانش روز نخواهیم داشت.
وی گفت: کتاب قبل از این باید ویرایش می‌شد، اما فضا مهیا نبود و افرادی بودند که به مخاطب اعتقادی نداشتند.
منتظرقائم با انتقاد از اینکه با تاکید بر این که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از جریان تالیف حمایت کند گفت: ماباید بنیاد ملی حمایت از تالیفات داشته باشیم.
همچنین در ادامه این نشست خانم افسانه مظفری (استاد دانشگاه) گفت: ما هم اکنون در شرایطی هستیم که باید بیش از این به تولید علم و دانش بپردازیم و زمانی که این اهتمام و کوشش را نداریم باید به منابع دسته اول و دسته دوم خارجی و غربی رجوع کنیم.
وی گفت: ما در جهان امروز از رسانه‌های مختلف اطلاعات بسیاری دریافت می‌کنیم بنابراین ذائقه و نیاز‌های بسیار متفاوتی را از مخاطبان انتظار داریم.
خانم مظفری افزود: چاپ کتاب و نشر کتاب پر محتوا می‌تواند در بالا بردن نیاز‌های آموزشی ما تاثیرگذار باشد و زمینه‌های بالندگی و توسعه را فراهم کند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به مشکلات ویراستاری، چاپ و نشر کتاب مخاطب شناسی افزود: این گونه مشکلات همه جا وجود دارد، اما کار ارزنده‌ای انجام شده است و بررسی ما نشان میدهد که مترجم این کتاب تلاش داشته تا همان مفاهیم و محتوای اصلی نویسنده را منتقل کند ضمن اینکه فهرست مطالب آن هم یک سازماندهی و نظم خوبی داشته است.
کتاب ” مخاطب شناسی ” از مشهورترین آثار دنیس مک‌کوایل، از پیشگامان نظریه‌های ارتباطات و رسانه‌های جمعی در نیمة دوم قرن بیستم است.
این کتاب که هم اکنون با ویرایش جدید به چاپ پنجم رسیده است بیش از بیست سال قبل منتشر شده بود.