۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 290
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
  • ارسال توسط :
کتاب ” فار” عصاره تفکر شهداست
کتاب ” فار” عصاره تفکر شهداست
حسن شکیب زاده :

کتاب ” فار” عصاره تفکر شهداست

کتاب«فار» ماحصل تفکر و انگیزه‌ حضور شهدا در دفاع مقدس است که در وصیت نامه های خود آن را مطرح کرده‌اند و این کتاب مجموعه وصایای شهدا و در واقع عصاره تفکر شهداست.

حسن شکیب‌ زاده، روزنامه نگار و نویسنده حوزه‌ دفاع مقدس که سی و یکمین کتاب خود را با عنوان فار، رونمایی کرد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت این کتاب گفت: کتب فار، مجموعه وصایای شهدای استان قزوین است که برای نخستین بار در کشور، در قالبی جدید و با ویژگی‌های منحصر به فردی، تدوین شده و در سه جلد منتشر خواهد شد.

حسن شکیب زاده و اثر فاخر “فار”

وی گفت: استان قزوین دارایسه هزار شهید است که از این تعداد یک هزار و ۱۰۰ تن دارای وصیت نامه هستند که تمامی این وصیت نامه‌ها مورد بررسی قرارگرفته و پس از کنار گذاشتن وصایایی که جنبه شخصی و خانوادگی داشته‌اند از مجموعه‌ وصایا، در مجموع ۹۰۰ وصیت نامه قابلیت استفاده عمومی را داشته اند که نسبت به استفاده از آنها اقدام شده است.

شکیب‌زاده تصریح کرد: این وصیت نامه‌ها در مدت سه سال مورد بازنگری و تطبیق با اصل دستخط شهدا، بازخوانی مجدد، بازنویسی، ویرایش و اصلاح مطالب قرار گرفته که اولین جلد آن شامل وصایای ۳۱۳ شهید منتشر شد و بقیه‌ وصایا نیز در قالب دو جلد دیگر طی بهار سال آینده منتشر خواهد شد.

وی افزود: در تحقق این مهم تلاش شده تا مطالبی که تاریخ مصرف و یا جنبه‌ خصوصی داشته و یا در وصایای مختلف موضوعات تکراری بوده از اصل نوشته‌ها حذف شود تا آنچه که در اختیار خوانندگان این کتاب قرار می‌گیرد، همگی قابل استفاده و بهره برداری در تمام دوران باشد.

این روزنامه نگار تصریح کرد: قبل از این و در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن، به دفعات وصایای شهدا را تنظیم و در اختیار رسانه‌های مختلف بومی و ملی، بویژه صدا و سیما قرار داده و شاهد اشتیاق فراوان مراکز فرهنگی و هنری برای استفاده از وصایای شهدا بوده‌ایم.

لذا انتشار این مجموعه می‌تواند سوژه‌های بکری برای همه‌ اهل قلم، فرهنگ و هنر باشد تابابهره گیری از رهنمودهای شهدا، نسبت به تولیدفرآورده‌های فرهنگی و هنری اقدام کنند.

شکیب‌زاده با اشاره عنوان کتاب هم گفت: “فار” به معنای چراغی است که در تاریکی مطلق و در دریا، بانور خود سوسو می‌زند و راه رابه گمشدگان نشان می‌دهد و به تعبیری، امروز در سیاهی اخلاقی و اجتماعی جامعه‌ی ما، وصایای شهدا همانند نوری هستند که با روشنایی خود، راه را به گمشدگان و سرگردانان، نشان  می‌دهند.

مولف کتاب فار بیان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وقتی در خصوص وصایای شهدا می‌فرمایند: “پنجاه سال عبادت کردید، خدا قبول کند، یک روز هم یکی از این وصیت نامه‌ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید” میزان اهمیت وصایای شهدا را مطرح می‌فرمایند که این توصیه در بیانات حضرت امام، منحصر به فرد و بی‌نظیر است.

وی گفت: هرچند خیلی دیر و پس از گذشت سه دهه از دوران دفاع مقدس، مجموعه‌ی وصایای شهدا که عصاره‌ی تفکر شهداست، منتشر می‌شود، امابا همت مدیران مرتبط، بویژه هنرمندان و فرهیختگان استان و مراکز فرهنگی و هنری می‌توان با تولید فرآورده‌های فاخر فرهنگی با الهام از وصایای شهدا، گام‌هایی اساسی در جهت تبیین تفکر شهدا در سطح جامعه برداشت و پیام شهدا را به درستی به نسل‌های آتی منتقل کرد.

شکیب‌زاده در ادامه اظهارداشت: همه جامعه، بویژه کارگزاران و مدیران فرهنگی، با مطالعه این وصایا که منشور معنوی انقلاب است می‌توانند به روش‌های مختلف و در سطح جامعه این مهم را تبیین کنند که شهدای ما که جان خود را فدا کردند، به دنبال چه بودند و برای چه جان خود را فدا کردند تا اقشار مختلف، راه را به درستی پیدا کرده و در جهت اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی، حرکت کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.