۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 24346
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۴۴
  • ارسال توسط :
کتاب راهنمای سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری قزون
کتاب راهنمای سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری قزون
انتشارات "رویای آبی" منتشر کرد:

کتاب راهنمای سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری قزون

برای رسیدن به توسعه پایدار شهری بایددرآمدهای پایدار ایجاد کرد .

انتشارات ” #رویای_ آبی” کتاب راهنمای سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری قزون ” را با مقدمه سید مهدی کاظمی ” در ۵۰۰نسخه چاپ و روانه بازار کتاب کرد .

آرش شایسته نیا ، مدیر انتشارات #رویای_ آبی با بیان خبر فوق افزود: در این کتاب علاوه براساسنامه  سازمان سرمایه گذاری  ومشارکت های مردمی شهرداری قزوین و شیوه نامه سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری های کشور، واژه ها و اصطلاحات حوزه سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی نیز از انگلیسی به فارسی به صورت جامع ترجمه و تشریح شده است .

وی در پایان با اشاره به استقبال خوب از این کتاب تصریح کرد: این انتشارات آمادگی دارد تا با مشارکت سازمان ها ، ادارات و نهادهای بخش دولتی یا خصوصی کتاب ها مورد نظر آنان را تالیف و منتشر نماید .

بخشی از مقدمه این کتاب را بخوانیم:

اقتصاد شهری رویکردی یکپارچه درمطالعه و اجرای اقتصاد در مناطق شهری دارد و دربرگیرنده بخش های مختلفی است که هرقسمت ویژگی های خاص خودرا داشته و درهماهنگی با سایر بخشهاست. تمامی مباحث مربوط به اراضی شهری، مسکن شهری، خدمات شهری، ترابری شهری، زیرساخت ها و مکانیزم های زیربنایی شهری، مالیه شهری، ایجاد شهر خلاق و هوشمند و غیره همگی در بستر اقتصاد شهری شکل می گیرند. برای رسیدن به توسعه پایدار شهری بایددرآمدهای پایدار ایجاد کرد و در این راستا شهرداری ها باید از مفاهیم و اصول قاعده مند اقتصاد شهری بهره بگیرند تا بتوانند درراستای اهداف بلندمدت خود این درآمدهای پایدار را ایجاد نمایند.

بی شک کارامد کردن مفاهیم و ابزارهای اقتصادشهری جز ازطریق نیازسنجی و دریافت نظرات شهروندان و با توجه به پتانسیل شهر صورت نخواهدگرفت. در این راستا، یکی از مهم ترین ابزارهای دردست اقتصادشهری که خود یک مولفه استراتژیک توسعه شهری هم محسوب می شود، سرمایه گذاری هدفمند در شهر و زیرساخت های شهری است. اولین قدم درجهت برنامه ریزی این اهداف، تعیین نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای مستعدشهری است که درکالبدسرمایه گذاری قابلیت بررسی و تحلیل دارند و می توانند درجهت رضایت شهروندان و توسعه قدرتمند شهری به کارگرفته شوند.