۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » زنجان » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 28949
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۵۳
  • ارسال توسط :
کتاب‌ها را با «پیک کتاب» به خانه‌های خود دعوت کنید
کتاب‌ها را با «پیک کتاب» به خانه‌های خود دعوت کنید

کتاب‌ها را با «پیک کتاب» به خانه‌های خود دعوت کنید

پیک کتاب همیشه و در شرایط‌ مختلف آماده است تا کتاب‌های درخواستی اعضای کتابخانه‌ها را به دست آنها برساند .

وقایع خبری/ سرپرست اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: طرح پیک کتاب توسط ۶ کتابخانه در سطح استان زنجان اجرا می‌شود.
ایرج صادقی درباره اجرای طرح پیک کتاب در کتابخانه‌های استان گفت: پیک کتاب همیشه و در شرایط‌ مختلف آماده است تا کتاب‌های درخواستی اعضای کتابخانه‌ها را به دست آنها برساند و با این کار نیاز اعضا به کتاب‌ها را رفع کند.
وی افزود: در حال حاضر طرح پیک کتاب در ۴ کتابخانه سهروردی، سیدافضل موسوی، استاد رضا روزبه و احمد مهدوی شهر زنجان و کتابخانه شهید رجایی ماهنشان و الزهرا(س) ابهر اجرا می‌شود و اعضای کتابخانه‌ها در این مناطق می‌توانند برای سفارش کتاب با کتابخانه‌های نامبرده تماس بگیرند. این مسئول تصریح کرد: کتاب‌های درخواستی در داخل شهرهای فوق را سعی می‌کنیم در همان روز  به دست متقاضی کتاب برسانیم ولی برای مناطق روستایی این شهرستان‌ها ممکن است کمی پست کردن کتاب‌ها زمانبر باشد. همچنین بخشی از هزینه ارسال کتاب بر عهده درخواست‌کننده کتاب است.
صادقی ادامه داد: اعضای کتابخانه‌ها با مراجعه به سایت samanpl می‌توانند از موجود بودن کتاب درخواستی خود در کتابخانه موردنظر اطمینان یابند؛ البته محدودیتی برای تأمین نیاز کتاب اعضای کتابخانه‌ها نداریم و اگر کتابی در کتابخانه‌های نامبرده نبود و در یک کتابخانه دیگر موجود بود موارد را هماهنگ کرده و کتاب به دست فرد متقاضی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با وجود ویروس کرونا پیک کتاب، فرصت خوبی است تا افراد بدون مراجعه حضوری کتاب موردنظر خود را از کتابخانه بگیرند و با افزایش استقبال از پیک کتاب می‌توانیم یک پیک اختصاصی برای کتابخانه‌ها داشته‌ باشیم که در این صورت کتاب‌ها سریع‌تر به دست اعضا خواهد رسید، گفت: ارسال کتاب برای روشندلان در سراسر استان با همکاری اداره پست به‌صورت رایگان است و روشندلان از همه نقاط استان می‌توانند کتاب‌های موردنظر خود را سفارش دهند.
صادقی در رابطه با فعالیت کتابخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: درحال حاضر همه کتابخانه‌های استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعال بوده و کتابخانه‌ای تعطیل نیست.