۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » سینما و تئاتر » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 34695
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
  • ارسال توسط :
پیکر شهرام عبدلی قطعه هنرمندان بهشت زهرا خاکسپاری شد
پیکر شهرام عبدلی قطعه هنرمندان بهشت زهرا خاکسپاری شد

پیکر شهرام عبدلی قطعه هنرمندان بهشت زهرا خاکسپاری شد

شهرام عبدلی همچنین پیشینه تئاتری داشت و اخیرا در نمایش «پنچری» در سالن شهرزاد روی صحنه رفته بود.

وقایع خبری: مراسم تشییع این بازیگر که دیروز شنبه ششم اسفند در  ۴۶ سالگی درگذشت، امروز  با حضور خانواده و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

پیکر شهرام عبدلی تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا خاکسپاری شد

سید جواد هاشمی بازیگر و کارگردان که اجرای برنامه را برعهده داشت با صدایی بُغض‌آلود در ابتدای این مراسم چنین گفت: به روح شهرام سلام می‌کنم، چقدر عجیب است! چقدر روزگار بدی است، هیچوقت فکر نمی‌کردم خانه هنرمندان بدون همچون “شهرام” بماند، “شهرام” جزو نوادر چهره‌های هنری بود که عمیق بود، اندیشه می‌کرد. او نویسنده‌ای تمام عیار بود و استعدادهایش در پس بازیگری او پنهان شده بود. هر چه از او بگوییم، کم گفتیم.

او ادامه داد: این غم سخت است، اما مطمئنم جای او خیلی خوب است، او همیشه غمخوار بود و غصه‌دار مردم و دوستانش بود، در موقعیتی که مردم ناراحت هستند و شرایط نابسامان است، هنرمندان یک قدم جلوتر ناراحت هستند و شهرام هم در این دوران غصه‌دار مردم بود و طاقت نیاورد. با این حال شهرام با همه بزرگیش حقش را در سینما نگرفت.

هاشمی اضافه کرد: شهرام در مراسم تشییع “علی سلیمانی” (بازیگر) به من گفت که معلوم نیست ما کی می‌رسیم! اما فکر می‌کنم علی (سلیمانی) حالش خوب است. شاید شهرام هم باید برای ما عزاداری کند.

ایرج راد رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر نیز در این مراسم حاضر بود و گفت: غم بزرگیست از دست دادن عزیزی که همه کسانی که او را می‌شناختند، شیفته منش، معرفت و بزرگیش بودند. شما هنرمندان را از قاب تلویزیون و سینما می‌بینید، اما از منش و ارتباط آن‌ها با جامعه و خانواده، تحمل بسیاری از سختی‌ها و رنجهایشان خبر ندارید. شهرام عبدلی در خیابان به مردم لبخند میزد، اما هریک از هنرمندان مشکلات زیادی دارند و ما در خانه تئاتر می‌دانیم چه رنج‌هایی را تحمل می‌کنند. شهرام عبدلی یکی از این عزیزان بود، کسی که انتظار نداشتیم آنقدر زود از میان ما برود. افتخار همکاری دو کار صحنه‌ای را با او داشتم. وقتی هنرمندان با هم کار می‌کنند، همه زوایای وجود یکدیگر را می‌شناسند، شهرام عبدلی یکی از بی‌حاشیه‌ترین و عزیزترین هنرمندان بود.

در بخش دیگری مراسم بدرقه تشییع پیکر شهرام عبدلی؛ محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان نیز در سخنانی کوتاهی از سخت‌کوشی و خوشنامی شهرام عبدلی یاد کرد و گفت: از این مجالس که سالی چند بار برگزار می‌شود و در واقع مجالس ذکر و تذکر است و گرد هم می‌آییم تا بگوییم دنیا فانی است. آنچه از ما باقی می‌ماند ارزش کار‌ها و هنر ماست. بسیاری از هنرمندانی که از دنیا رفته‌اند، آثار آن‌ها موجب شده در میان مردم زنده بمانند.

پیکر شهرام عبدلی تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا خاکسپاری شد

در ادامه مراسم نماز میت خوانده شد و پیکر شهرام عبدلی برای خاکسپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرا منتقل شد.

آناهیتا همتی، رابعه اسکویی، شهره سلطانی، گیتی معینی، رضا توکلی، شکرخدا گودرزی، امیر رضا دلاوری، سوسن پرور و …از جمله هنرمندان حاضر بودند.

شهرام عبدلی برای ایفای نقش در یک سریال به شهر مشهد رفته بود که پیش از رفتن مقابل دوربین، دچار عارضه مغزی شد و شنبه  ششم اسفند درگذشت.

او چند روزی در بیمارستان بستری بود و پس از عمل جراحی هم نتوانست هوشیاری کاملش را به دست آورد و همچنان در کما بود. پس از درگذشت‌ او پیکرش از مشهد به تهران منتقل شد.

شهرام عبدلی در فیلم‌های سینمایی «نفس‌های آرام»، «ماه گرفتگی»، «یکی برای همه»، «قصه دل‌ها»، «دختری در قفس» بازی کرده است.

این بازیگر در سریال‌های متعددی، چون «راز ناتمام»، «شب‌های مافیا»، فرشتگان بی بال، صبح آخرین روز، جلال ۲، حکایت‌های کمال، راه و بیراه، سر دلبران، بلندی‌های زیرپا، پرستاران، غیرعلنی، معمای شاه، فاخته، پروانه، تکیه بر باد، دختری به نام آهو، نابرده رنج، فاصله‌ها، تبریز در مه، سال‌های مشروطه، رستگاران، آخرین دعوت، خط‌شکن، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، طفلان مسلم، پاتوق، خون‌بها، کمکم کن، مختارنامه، از نفس افتاده، بانکی‌ها، خط قرمز و همسفر ایفای نقش کرده بود.