۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34724
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
  • ارسال توسط :
پیش‌بینی ورود ۱۰ میلیون زائر به استان خراسان رضوی
پیش‌بینی ورود ۱۰ میلیون زائر به استان خراسان رضوی

پیش‌بینی ورود ۱۰ میلیون زائر به استان خراسان رضوی

طبق پیش بینی ها امسال باید آمادگی لازم برای پذیرش ۱۰ میلیون زائر و مسافر را در ایام پایانی اسفند و تعطیلات نوروزی داشته باشیم.

به گزارش”وقایع خبری” سیدجواد موسوی افزود: در این راستا نظارت بر روند اسکان، میزبانی و هدایت مسافران به اماکن اقامتی در هر شهرستان بر عهده ستادهای شهرستانی است که باید به نحو احسن انجام شود.

وی گفت: کمیته اسکان استان برای نوروز سال آینده ۲۶ درصد رشد در ظرفیت های اقامتی استان نسبت به نوروز ۱۴۰۱ در نظر گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی نوروزی در هشت پایگاه ملی در استان برگزار می‌شود، افزود: از جمله این مراکز فرهنگی می‌توان به پایگاه شهر تاریخی توس اشاره کرد و در برخی مجموعه های فرهنگی مانند باغ نادری، مجموعه عطار، خیام و غیره نیز با برگزاری برنامه های فرهنگی افزایش ساعت کاری در نظر گرفته می‌شود.

موسوی برپایی مراسم سنتی “چراغ برات” در نیمه شعبان را یکی از جاذبه های گردشگری استان دانست و افزود: آغاز سفر هم استانی ها در قالب این مراسم و برای زیارت اهل قبور صورت می گیرد.

و گفت: بر این اساس در نیمه شعبان، نخستین موج سفر به استان را به ترتیب بین ۱۷ تا ۱۹ اسفندماه خواهیم داشت که امواج بعدی نیز ۲۰ تا ۲۹ اسفند و ۲۹ اسفند تا چهارم فروردین ماه و در نهایت چهارم تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده خواهد بود.