۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 32810
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۵۳
  • ارسال توسط :
«پنيرها و كرم‌ها؛ جهان يك آسيابان قرن شانزدهمي» راهي  بازار نشر شد
«پنيرها و كرم‌ها؛ جهان يك آسيابان قرن شانزدهمي» راهي  بازار نشر شد

«پنيرها و كرم‌ها؛ جهان يك آسيابان قرن شانزدهمي» راهي بازار نشر شد

اين‌ كتاب اولين‌بار سال ۱۹۷۶ به زبان ايتاليايي منتشر شد.

كتاب «پنيرها و كرم‌ها؛ جهان يك آسيابان قرن شانزدهمي» نوشته كارلو گينزبرگ با ترجمه ابوذر فتاحي‌زاده و محمدجواد عبداللهي توسط نشر نو منتشر و راهي بازار نشر شد.

اين ‌كتاب يكي از عناوين مجموعه «كتابخانه تاريخ جهان» است كه اين ‌ناشر منتشر مي‌كند. اين‌ كتاب اولين‌بار سال ۱۹۷۶ به زبان ايتاليايي منتشر شد و اهميتش در اين است كه يكي از مردمان عادي را در كانون توجه قرار داده تا زمينه و زمانه‌اش را بازآفريني كند و به تاريخي ناشنيده نقب بزند كه در آن دباغان كنار يكديگر كتاب‌هاي ممنوعه مي‌خواندند.
شخصيت اصلي كتاب «پنيرها و كرم‌ها» آسياباني روستايي به‌ نام منوكيو مشهور به دومنيكو اسكاندلا است كه از بخت بدش، دستگاه تفتيش عقايد كليسا او را در ايتالياي سال‌هاي پاياني سده شانزدهم ميلادي زنداني كرد و به محكمه كشاند. كارلو گينزبورگ نويسنده كتاب هم سعي كرده اسناد اندكي را كه از محاكمه منوكيو به‌جا مانده جست‌وجو و جهان‌بيني آسيابان بيچاره را ترسيم كند. كتاب آشكارا به ما مي‌گويد كه شهروندان اروپايي قرون وسطي، برخلاف تصور رايج، فرمانبردار بالادستي‌ها نبوده و تا امروز هم صداي‌شان ناشنيده مانده است.
كتاب «پنيرها و كرم‌ها» ۶۲ فصل دارد. در قسمتي از اين ‌كتاب مي‌خوانيم: 
منوكيو، جدا از خيال‌پردازي درباره بهشت، در آرزوي يك «دنياي جديد» هم بود. او به بازجو چنين گفت: «ذهن من بلندنظر بود و در آرزوي دنيا و شيوه حياتي جديد بودم زيرا كليسا درست عمل نمي‌كرد و چنان جاه و جبروتي نبايد در ميان مي‌بود.» اين‌ كتاب در ۳۳۰ صفحه و به قيمت ۲۲۵ هزار تومان منتشر شده است.